1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>
Έχουμε 37 επισκέπτες συνδεδεμένους

Σάββατο 08/02/14: Προσεγγίσεις στη Διδακτική στα ΙΕΚ

PDF Εκτύπωση E-mail

Workshop_aie 

 

Σεμινάριο

Προσεγγίσεις στη Διδακτική στα ΙΕΚ: Σχεδιασμός και Υλοποίηση της Διδασκαλίας με Καινοτόμες Εφαρμογές


Πόλη: Αθήνα          Ημερομηνία:  Σάββατο 08 Φεβρουαρίου 2014         Ώρες: 10:00-14:00

Τόπος: Αβέρωφ 18 Περισσός Τ.Κ. 14232 (Δίπλα στο Σταθμό του ΗΣΑΠ)

Επιμορφωτής:  Καλλιόπη Τσάνταλη, Φιλόλογος

Ενδεικτικά Περιεχόμενα:

Η Διδακτική στα ΙΕΚ

Τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης αποτελούν δομές της άτυπης εκπαίδευσης που σχετίζονται άμεσα με τη Δια Βίου Μάθηση και στοχεύουν στην παροχή προσόντων υψηλού επιπέδου στους σπουδαστές τους. Οι ειδικότητες που προσφέρονται ανταποκρίνονται στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής, ενώ το εύρος των ειδικοτήτων διαφοροποιείται από περιοχή σε περιοχή ανάλογα με τις ανάγκες ή τις ιδιαιτερότητες της τοπικής αγοράς εργασίας.

Η άμεση επαγγελματική αποκατάσταση έγκειται στο γεγονός ότι η αγορά εργασίας αναζητά άτομα εξειδικευμένα σε συγκεκριμένους τομείς όπως, για παράδειγμα, Τεχνικός Μαγειρικής Τέχνης, Ειδικός Φοροτεχνικού Γραφείου κ.α., ενώ για ορισμένες ειδικότητες υπάρχει η δυνατότητα εργασίας τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα. Κάθε έτος κατάρτισης αποτελείται από δυο εξάμηνα, η διάρκεια των οποίων είναι 14 εβδομάδες. Η αξιολόγηση των σπουδαστών πραγματοποιείται με τη διεξαγωγή εξέτασης στα μέσα του εξαμήνου (πρόοδος) και με την τελική εξέταση με το πέρας του εξαμήνου.

Στα Ι.Ε.Κ. δεν υπάρχει Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών αλλά Οδηγός Σπουδών για κάθε ειδικότητα όπου παρατίθενται αναλυτικά τα μαθήματα. Επίσης σύμφωνα με τον Κανονισμό Λειτουργίας των Ι.Ε.Κ. το περιεχόμενο σπουδών οργανώνεται σε Θεματικές Ενότητες οι οποίες μπορεί να είναι θεωρητικές όπου η διδακτική προσέγγιση περιλαμβάνει την παροχή επιστημονικών, τεχνικών, επαγγελματικών και πρακτικών γνώσεων, εργαστηριακές που αποβλέπουν στην εμπέδωση του θεωρητικού πλαισίου και την εκμάθηση δεξιοτήτων. Αυτές δύναται να συνδυαστούν με μαθητεία σε πραγματικούς χώρους εργασίας. Ορισμένες Θεματικές Ενότητες είναι Μικτές, δηλαδή απαιτούν τόσο την απόκτηση γνώσεων όσο και την καλλιέργεια δεξιοτήτων. Τέλος, πραγματοποιούνται και Σεμινάρια τα οποία στοχεύουν στην ταυτόχρονη κατάρτιση και απόκτηση δεξιοτήτων.

Στα Τεχνικά Εγχειρίδια των Θ.Ε. παρέχονται πλήρεις οδηγίες προς τον εκπαιδευτή αλλά και το πλαίσιο που πρέπει να ακολουθηθεί στοχεύοντας σε συγκεκριμένα μαθησιακά αποτελέσματα. Ο εκπαιδευτής με τη σειρά του εφαρμόζει και ακολουθεί σύγχρονες μεθόδους διδακτικής προσέγγισης οι οποίες περιλαμβάνουν τη χρήση νέων τεχνολογιών για τη διεξαγωγή του μαθήματος, την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία η οποία βοηθάει τους εκπαιδευόμενους να αναπτύξουν κοινωνικές, επικοινωνιακές και διαπραγματευτικές δεξιότητες, χρήσιμες και για την μετέπειτα απορρόφησή τους στον επαγγελματικό στίβο, ενώ σε αυτό το στάδιο συμβάλλει και η εφαρμογή της μεθόδου project.

Για τη διδασκαλία του εκάστοτε γνωστικού αντικειμένου δεν διατίθενται βιβλία ή άλλα εγχειρίδια. Με την έναρξη του εκάστοτε εξαμήνου ο εκπαιδευτής υποχρεούται να καταθέσει στη Γραμματεία του Ι.Ε.Κ. αναλυτικό πρόγραμμα με την ύλη που προτίθεται να διδάξει. Ως εκ τούτου ο εκπαιδευτής οφείλει να αναζητήσει και να οργανώσει το υλικό που θα διδάξει πριν ακόμη την έναρξη των μαθημάτων. Είναι πολύ σημαντικό να λάβει υπόψη του ότι η δομή και το περιεχόμενο της διδαχθείσας ύλης πρέπει να χαρακτηρίζεται από συνέχεια, συνοχή και συνεκτικότητα και να είναι ταξινομημένο με λογική σειρά σχετικά με τη χρονική περίοδο που αυτό θα παραδοθεί στους σπουδαστές. Με άλλα λόγια δεν πρέπει να παρουσιάζει στην τάξη τμήματα ύλης που δεν έχουν συνάφεια μεταξύ τους ή που δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του μαθήματος γιατί κάτι τέτοιο θα προκαλούσε σύγχυση στους σπουδαστές.

Ανάλογα με την ειδικότητα και το γνωστικό αντικείμενο ο εκπαιδευτής οφείλει να πραγματοποιήσει έρευνα στην ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία, ώστε να εντοπίσει γραπτό και οπτικό υλικό. Δεδομένου ότι δεν επιτρέπεται η αναπαραγωγή και διανομή του υλικού στην τάξη, σύμφωνα με τον κανονισμό του Ι.Ε.Κ., πρέπει να ανασυνθέσει και να δημιουργήσει δικές τους σημειώσεις οι οποίες θα αναπαραχθούν και θα διανεμηθούν στους σπουδαστές. Επίσης θα πρέπει να προβεί σε έρευνα για συμπληρωματικό υλικό που θα χρησιμοποιήσει στην τάξη από έντυπες πηγές αλλά και από το Διαδίκτυο. Εφόσον η χρήση των νέων τεχνολογιών κρίνεται επιβεβλημένη κατά τη διδακτική πράξη μπορεί να εντοπίσει και να αποθηκεύσει σχετικές ιστοσελίδες που θα λειτουργήσουν επικουρικά στη διδασκαλία του αλλά και θα δώσουν το έναυσμα τους σπουδαστές για περαιτέρω διερεύνηση και απόκτηση γνώσεων. Το υλικό που διανέμεται στην τάξη θα πρέπει να είναι γραμμένο με απλό και σαφή τρόπο, σε γλώσσα που ανταποκρίνεται τόσο στο επίπεδο των σπουδαστών αλλά και στο γνωστικό αντικείμενο που διδάσκεται με ιδιαίτερη έμφαση σε θέματα ορολογίας. Η έκτασή του δεν πρέπει να ξεπερνάει τις τρεις (3) σελίδες Α4, σύμφωνα πάντα με τους κανονισμούς. Ανάλογα με το διδασκόμενο μάθημα μπορεί να είναι μόνο θεωρία ή να περιλαμβάνονται και κάποιες ασκήσεις εμπέδωσης για επίλυση ή συζήτηση μέσα στην τάξη.

Το σχέδιο μαθήματος αποτελεί το απαραίτητο εφόδιο του εκπαιδευτή και πρέπει να περιλαμβάνει την παρουσίαση της νέας γνώσης σε έντυπη μορφή. Ο εκπαιδευτής λαμβάνει υπόψη του ότι πρέπει να προσελκύσει το ενδιαφέρον των σπουδαστών και για αυτό παράλληλα με την παρουσίαση της νέας γνώσης με τους ανωτέρω τρόπους μπορεί να χρησιμοποιήσει συμπληρωματικά υλικό σχετικό με το μάθημα όπως για παράδειγμα φωτογραφικό υλικό από βιβλία, εγκυκλοπαίδειες ή σχετικές προβολικές παρουσιάσεις (βίντεο και power point). Το υλικό αυτό μπορεί να εντοπιστεί και στο Διαδίκτυο. Όταν οι ανάγκες του μαθήματος το απαιτούν οι σπουδαστές έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν μαζί με τον εκπαιδευτή τους εκπαιδευτικές επισκέψεις σε μουσεία, επιχειρήσεις ή άλλους φορείς που συνδέονται άμεσα με το αντικείμενο σπουδών τους. Αυτό τους δίνει τη δυνατότητα να αποκτήσουν μια πληρέστερη εικόνα για το θέμα που τους ενδιαφέρει.

Ο εκπαιδευτής ελέγχει κατά πόσο έχουν κατανοήσει και εμπεδώσει τη νέα γνώση είτε με φύλλα εργασίας τα οποία περιέχουν ασκήσεις είτε με την παρακολούθηση των σπουδαστών στην τάξη και στα εργαστήρια όπου αυτοί καλούνται να εφαρμόσουν όσα έμαθαν. Κατά τη διάρκεια τόσο των θεωρητικών όσο και των εργαστηριακών μαθημάτων ο εκπαιδευτής μέσα από συνεχή παρατήρηση είναι σε θέση να αξιολογήσει την απόδοση των σπουδαστών με σκοπό να κάνει διορθωτικές παρεμβάσεις ή αποσαφηνίσεις όπου κρίνεται αναγκαίο. Η τελική βαθμολογία των σπουδαστών εξαρτάται, ωστόσο, από το βαθμό της προόδου και της τελικής εξέτασης στο τέλος του εξαμήνου.


Χρήσιμες Πληροφορίες:

Ώρες προσέλευσης-Παραλαβή Σημειώσεων: 09:00-09:45

Έναρξη Σεμιναρίου: 10:00     Διάλειμμα-Καφές: 12:00-12:30    

Ολοκλήρωση Σεμιναρίου: 14:00     Παραλαβή  βεβαιώσεων: 14:00-15:00

Δίδακτρα:  20€,     Κάτοχοι Κάρτας Σεμιναρίων του ΑΙΕ: Δωρεάν


Παρέχονται:
  • Σημειώσεις και Βιβλιογραφία
  • Βεβαίωση
  • Επιπλέον Πιστωτικές Μονάδες (3)

Τι είναι οι πιστωτικές μονάδες;

Από τον Ιανουάριο του 2013 το Ανοικτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης, καθιερώνει μια ακόμα παροχή για όλους όσους συμμετέχουν στα δια ζώσης σεμινάρια και τις Ημερίδες.

Κάθε σεμινάριο, εκτός από τις σημειώσεις σε έντυπη μορφή, το εκπαιδευτικό υλικό και την έκπτωση στην αγορά των βιβλίων, θα προσφέρει συγκεκριμένες πιστωτικές μονάδες, τις οποίες μπορείτε να εξαργυρώνετε σε εκπαιδευτικές υπηρεσίες ως εξής:

  • Με τη συγκέντρωση 10 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα δια ζώσης, σεμινάριο ή ημερίδα της επιλογής σας.
  • Με τη συγκέντρωση 20 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα e-learning, σεμινάριο της επιλογής σας.
  • Με τη συγκέντρωση 50 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα ταχύρρυθμο e-learning πρόγραμμα της επιλογής σας.


Επικοινωνία

 Πληροφορίες - Εγγραφές:

  • Τηλέφωνα:  210-3846930
  • e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
  • sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ)

Είσοδος e-learning

Περιοδικό e-merologio

  
Το ΑΙΕ στα social NetworksΤο ΑΙΕ στα social Networks