1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>
Έχουμε 72 επισκέπτες συνδεδεμένους

Σάββατο 13-09-14: Ο Εκπαιδευτικός σε ρόλο Συμβούλου

PDF Εκτύπωση E-mail

Σεμινάριο

Ο Εκπαιδευτικός σε Ρόλο Συμβούλου:

Τεχνικές Συμβουλευτικής, Αντιμετώπιση Προβλημάτων και Οργάνωση Ομάδων Γονέων  

psixo_130914

Συμβουλευτική ονομάζεται η προσέγγιση που ακολουθεί ο ειδικός, ο οποίος προσφέρει ψυχολογική βοήθεια ή στήριξη στους μαθητές καθώς αυτοί προσπαθούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους (ανάγκες οι οποίες μπορεί να πηγάζουν από την οικογένεια, το σχολείο, τους συμμαθητές ή τον ίδιο τους τον εαυτό).

Στο επίπεδο της σχολικής τάξης η συμβουλευτική προάγει ένα θετικό κλίμα, πρόσφορο για μάθηση, καθώς και την αίσθηση της προσωπικής αξίας στους μαθητές. Σε δεύτερο επίπεδο, η συμβουλευτική μπορεί να ενισχύσει την ικανότητα των μαθητών για αυτοδιαχείριση, καλλιεργώντας την ικανότητά τους να αναγνωρίζουν τις ευκαιρίες και να παίρνουν σωστές αποφάσεις. Τους ενθαρρύνει επίσης να αναλύουν τις περιστάσεις και να μην παρασύρονται από τα κίνητρα των άλλων στη λήψη των αποφάσεών τους. Τέλος, η συμβουλευτική μπορεί να συμβάλλει στην αίσθηση της προσωπικής αποτελεσματικότητας, η οποία απορρέει από την ικανότητα του μαθητή να αντιμετωπίζει πιεστικές καταστάσεις ή καταστάσεις που απαιτούν άμεση αντίδραση.

Πορίσματα πολύχρονων ερευνών στο χώρο της συμβουλευτικής, ανεξάρτητα από τη θεωρητική βάση από την οποία εκκινούν, συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν κάποιοι συγκεκριμένοι όροι ή χαρακτηριστικά του συμβούλου τα οποία είναι απαραίτητα προκειμένου να υπάρξει εποικοδομητική διαπροσωπική σχέση.

Χαρακτηριστικά

Τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά είναι:

1) Ενσυναίσθηση, η ικανότητα δηλαδή του ειδικού να κατανοεί τον κόσμο των παιδιών έτσι όπως τα ίδια τον αντιλαμβάνονται

2) Σεβασμός, η αποδοχή δηλαδή των παιδιών ως ξεχωριστά άτομα, δίχως να επιβάλει όρους γι αυτό

3) Γνησιότητα, η ικανότητα του ειδικού αφενός να έχει επίγνωση των προσωπικών εσωτερικών του εμπειριών, καθώς παρακολουθεί και προσπαθεί να κατανοήσει τις εμπειρίες των παιδιών και αφετέρου να εμφανίζει αυτές τις εμπειρίες στη συμβουλευτική σχέση όποτε είναι απαραίτητο.

4) Η άνευ όρων θετική αναγνώριση, περιγράφεται από τον C. Rogers ως: «Αν αντιλαμβάνομαι τις προσωπικές εμπειρίες του άλλου κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μην μπορώ να κάνω διάκριση μεταξύ των προσωπικών του εμπειριών ως περισσότερο ή λιγότερο άξιων θετικής αναγνώρισης, τότε αισθάνομαι άνευ όρων θετική αναγνώριση γι αυτό τον άνθρωπο».

5) Αυτοαπαοκάλυψη, είναι η διαδικασία αποκάλυψης πτυχών της προσωπικότητας του ειδικού, τόσο στον ίδιο του τον εαυτό όσο και σε άλλα άτομα που εμπιστεύεται. Όταν ένας άνθρωπος νιώθει εμπιστοσύνη για το συνάνθρωπό του και αποκαλύπτει σε αυτόν τον εαυτό του, βοηθά να δημιουργηθεί μια ουσιαστική διαπροσωπική σχέση που θα οδηγήσει σε πιο στενή επικοινωνία.

6) Ευκρίνεια, αναφέρεται στην ακριβή επισήμανση των συναισθημάτων και των εμπειριών των παιδιών από τον ειδικό και το χαρακτηρισμό τους. Η ικανότητα αυτή ενισχύεται περισσότερο όταν οι ειδικοί είναι σαφείς στις εκφράσεις και τη συμπεριφορά τους.


Είναι προφανές ότι η συμβουλευτική ψυχολογία των παιδιών δεν μπορεί να ασκείται με τον ίδιο τρόπο που ασκείται η αντίστοιχη των ενηλίκων.

Στη δεύτερη περίπτωση ο σύμβουλος προσκαλεί τον ενήλικα σε διάλογο. Εάν εφαρμόζαμε την ίδια στρατηγική στα παιδιά, αυτά θα ήταν μάλλον απίθανο να αναφερθούν σε κάποια σημαντικά θέματα. Συνήθως μετά από μια συζήτηση σύντομης διάρκειας θα έδειχναν να βαριούνται ή θα αποσύρονταν.

Εάν στόχος μας ως συμβούλων είναι να διευκολύνουμε την εμπλοκή των παιδιών σε μια διαδικασία επικοινωνίας, στην οποία θα μπορούν να μιλούν ελεύθερα για επώδυνα ζητήματα, τότε πρέπει να χρησιμοποιήσουμε λεκτικές δεξιότητες συμβουλευτικής σε συνδυασμό με άλλες στρατηγικές. Θα μπορούσαμε για παράδειγμα να προτρέψουμε το παιδί να παίξει ή να χρησιμοποιήσει διάφορα αντικείμενα, όπως μικρά ζώα μινιατούρες, πηλό ή διάφορες άλλες μορφές τέχνης...


Ενδεικτικά Περιεχόμενα:
  • Η έννοια, το περιεχόμενο και το αντικέιμενο της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας
  • Η Συμβουλευτική στο Σχολείο: Μεθοδολογία Εφαρμογής
  • Τεχνικές Συμβουλευτικής
    • Ενεργητική Ακρόαση
    • Ανατροφοδότηση
    • Αντανάκλαση
    • Ενθάρρυνση
    • Ερμηνεία
    • Παράφραση
  • Το Συμβουλευτικό Πλαίσιο για Ομάδες
    • Δεοντολογία
    • Αντιμετώπιση Προβλημάτων
    • Η Λειτουργία των Ομάδων
  • Βιωματικό Εργαστήριο Συμβουλευτικής - Τεχνικές για το Σχολείο
    • Παιχνίδια Ρόλων και Προσομοιώσεις
    • Επικοινωνία και Οργάνωση Ομάδας
    • Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας: Μοντέλα και Τεχνικές
    • Σχολές Γονέων: η νέα προσέγγιση
  • Σύνοψη σεμιναρίου - ερωτήσεις - συζήτηση


Χρήσιμες πληροφορίες:
Πόλη Διεξαγωγής: Αθήνα
Τόπος: ΑΙΕ, Αβέρωφ 18 Περισσός (Δίπλα στο σταθμό του ΗΣΑΠ)
Ώρες Διεξαγωγής: 10:00-14:00

Ώρες Προσέλευσης &

Παραλαβή Φακέλου Σεμιναρίου:

09:00-09:45
Έναρξη Σεμιναρίου: 10:00
Διάλειμμα - Καφές: 12:00-12:20
Ολοκλήρωση Σεμιναρίου: 14:00
Παραλαβή Βεβαιώσεων: 14:00-14:30
Επιμορφωτές:

Κωνσταντίνος Μπλέτσος, Ψυχολόγος, MSC

Γιάννης Κοσμόπουλος, Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής, Εκπαιδευτής Ενηλίκων

Δίδακτρα Σεμιναρίου

Δίδακτρα: 20€,  Φοιτητές 15€,   Άνεργοι 10€ , Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων ΑΙΕ: Δωρεάν


Παρέχονται:
  • Σημειώσεις  
  • Βιβλιογραφία
  • Βεβαίωση
  • Επιπλέον Πιστωτικές Μονάδες (4)

Τι είναι οι πιστωτικές μονάδες;

Από τον Ιανουάριο του 2013 το Ανοικτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης, καθιερώνει μια ακόμα παροχή για όλους όσους συμμετέχουν στα δια ζώσης σεμινάρια και τις Ημερίδες.

Κάθε σεμινάριο, εκτός από τις σημειώσεις σε έντυπη μορφή, το εκπαιδευτικό υλικό και την έκπτωση στην αγορά των βιβλίων, θα προσφέρει συγκεκριμένες πιστωτικές μονάδες, τις οποίες μπορείτε να εξαργυρώνετε σε εκπαιδευτικές υπηρεσίες ως εξής:

  • Με τη συγκέντρωση 10 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα δια ζώσης, σεμινάριο ή ημερίδα της επιλογής σας.
  • Με τη συγκέντρωση 20 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα e-learning, σεμινάριο της επιλογής σας.
  • Με τη συγκέντρωση 50 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα ταχύρρυθμο e-learning πρόγραμμα της επιλογής σας.


Επικοινωνία

Πληροφορίες - Εγγραφές:

  • Τηλέφωνα:  210-3846930
  • e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
  • sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Είσοδος e-learning

Περιοδικό e-merologio

  
Το ΑΙΕ στα social NetworksΤο ΑΙΕ στα social Networks