1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>
Έχουμε 78 επισκέπτες συνδεδεμένους

Σάββατο 02-09-17: Μαθησιακές Δυσκολίες

PDF Εκτύπωση E-mail

Σεμινάριο

Μαθησιακές Δυσκολίες: Κατηγοριοποίηση και σύγχρονες τάσεις Αντιμετώπισης

 Οι μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν μία σχετικά ετερογενή ομάδα δυσκολιών που σχετίζονται, αλλά και επηρεάζουν, κυρίως, τη σχολική επίδοση. Αρκετές είναι οι απόπειρες των επιστημόνων που προσπάθησαν να δώσουν έναν ευρύτερα αποδεκτό ορισμό για τις μαθησιακές δυσκολίες χωρίς, όμως, ακόμα και σήμερα να υπάρχει η επιθυμητή συναίνεση.

Μελετώντας τους ορισμούς που κατά καιρούς δίνονται για τις μαθησιακές δυσκολίες, εντοπίζουμε ως κοινό πρωταρχικό παράγοντα αναφοράς την ανάγνωση. Οι αναγνωστικές δυσκολίες αρκετές φορές αποδίδονται από τον όρο δυσλεξία (International Dyslexia Association, 2002), μια διαταραχή με νευρολογική βάση, συχνά κληρονομική, η οποία εδράζεται στον χώρο της ανάγνωσης και της ορθογραφημένης γραφής και εκδηλώνεται με σημαντικό αριθμό λαθών στην ανάγνωση. Εξαιτίας της σύγχυσης που περιβάλλει τον όρο δυσλεξία, αφού δεν μπορεί να υπάρξει ένας κοινά αποδεκτός ορισμός, παρά μόνο αποδεκτά κριτήρια αποκλεισμού, προτείνεται να αποδίδεται περιφραστικά ως ειδική μαθησιακή δυσκολία στην ανάγνωση.

Λίγα χρόνια αργότερα ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (1997) στο εγχειρίδιο “Ταξινόμηση ICD – 10 Ψυχικών Διαταραχών και Διαταραχών Συμπεριφοράς”, αναφέρθηκε στην ειδική μαθησιακή δυσκολία της ανάγνωσης και την κατέταξε ως υποκατηγορία των “Ειδικών αναπτυξιακών διαταραχών των σχολικών ικανοτήτων” (F81:304). Ένας από τους πιο πρόσφατους και πληρέστερους ορισμούς των Μαθησιακών Δυσκολιών, ανήκει στην Κοινή Εθνική Επιτροπή Μαθησιακών Δυσκολιών/ National Joint Committee of Learning Disabilities [NJCLD] των ΗΠΑ (1988:1) και είναι ευρύτερα αποδεκτός:

«Οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι ένας γενικός όρος που αναφέρεται σε μια ανομοιογενή ομάδα διαταραχών, οι οποίες εκδηλώνονται με σημαντικές δυσκολίες στην πρόσκτηση και χρήση ικανοτήτων ακρόασης, ομιλίας, ανάγνωσης, γραφής, συλλογισμού ή μαθηματικής ικανότητας. Οι διαταραχές αυτές είναι εγγενείς στο άτομο, αποδίδονται σε δυσλειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος και μπορεί να υπάρχουν σε όλη τη διάρκεια της ζωής του [...].»

Ο Hammil (1990), λίγο αργότερα, σε μια μελέτη του που αναζητούσε τον ευρύτερα αποδεκτό ορισμό, θεωρεί τις ΜΔ σαν μια μεγάλη ομάδα πολύμορφων δυσκολιών και ορίζει ως κοινό δείκτη της ενδοπροσωπικής μεταβλητότητας την “απροσδόκητη” απόκλιση μεταξύ του νοητικού επιπέδου και της αποτελεσματικότητας του ατόμου στις σχολικές δραστηριότητες που πρέπει να εκτελέσει (π.χ. ανάγνωση, γραφή, επίλυση προβλημάτων). Έρευνες που έχουν γίνει αναφορικά με την ανάγνωση καταδεικνύουν τον πολυδιάστατο χαρακτήρα των μαθησιακών δυσκολιών, αλλά δεν έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν ποιοτικούς δείκτες διάκρισης των μαθησιακών δυσκολιών από άλλες μορφές υποεπίδοσης.


 

Θεματικοί άξονες του σεμιναρίου

  • Ορισμός των Μαθησιακών Δυσκολιών
  •  Μοντέλα κατηγοριοποίησης των Μαθησιακών Δυσκολιών
    • Μοντέλο της απόκλισης
    • Μοντέλο της υποεπίδοσης
    • Μοντέλο ενδοατομικών διαφορών
    • Μοντέλο διαφοροποιημένης διδασκαλίας
  • Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
  • Δυσλεξία
  • Δυσγραφία
  • Δυσορθογραφία
  • Μαθησιακές Δυσκολίες και Μαθηματικά
  • Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στην Ανάγνωση
  • Τεχνικές Παρέμβασης

Χρήσιμες πληροφορίες:


Ημερομηνία Διεξαγωγής: Σάββατο 02 Σεπτεμβρίου 2017
Πόλη Διεξαγωγής: Αθήνα
Τόπος:

Ανοικτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης Αβέρωβ 18 Περισσός

Τ.Κ. 14232

Ώρες Διεξαγωγής: 10:00-14:00

Ώρες Προσέλευσης &

Παραλαβή Φακέλου Σεμιναρίου:

09:15-09:45

Έναρξη Σεμιναρίου: 10:00
Διάλειμμα - Καφές: 12:00-12:20
Ολοκλήρωση Σεμιναρίου: 14:00
Παραλαβή Βεβαιώσεων: 14:00-14:30
Επιμορφώτρια:

Ζωή Κρόκου, Δρ Ειδικής Παιδαγωγικής

Δίδακτρα Σεμιναρίου

Δίδακτρα: 25€,  Φοιτητές: 15€,   Άνεργοι: 15€, Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων ΑΙΕ: Δωρεάν


Παρέχονται:
  • Σημειώσεις
  • Βιβλιογραφία
  • Βεβαίωση
  • Eπιπλέον Πιστωτικές Μονάδες: 3
Επικοινωνία

Πληροφορίες - Εγγραφές:

  • Τηλεφωνικό κέντρο:  210-3846930 Καθημερινά 09:00-21:00
  • e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
  • sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ e-mail ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ)

Είσοδος e-learning

Περιοδικό e-merologio

  

Σε κάθε Σεμινάριο Παρέχονται

  • Ειδικός φάκελος με σημειώσεις και παιδαγωγικό υλικό
  • Οπτικοακουστικό υλικό (CD, CD ROM) όπου αυτό εξυπηρετεί τις ανάγκες του γνωστικού αντικειμένου που αναπτύσσεται
  • Πιστωτικές Μονάδες για τη δωρεάν  παρακολούθηση  σεμιναρίων και ημερίδων
  • Δωροεπιταγή για αγορές από το βιβλιοπωλείο των εκδόσεων OPENBOOKS
  • Βεβαίωση παρακολούθησης σεμιναρίου
Το ΑΙΕ στα social NetworksΤο ΑΙΕ στα social Networks