1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Επιμορφωτικά Σεμινάρια & Ημερίδες

.

Σάββατο 31-01-15: Η Διδακτική της Λογοτεχνίας στο Λύκειο

Σlogotexnia_2015εμινάριο

Η Διδακτική της Λογοτεχνίας στο Λύκειο

Ὁ τόπος μας εἶναι κλειστός

«Ὁ τόπος μας εἶναι κλειστός, ὅλο βουνὰ ποὺ ἔχουν σκεπὴ τὸ χαμηλὸ οὐρανὸ μέρα καὶ νύχτα. Δὲν ἔχουμε ποτάμια δὲν ἔχουμε πηγάδια δὲν ἔχουμε πηγὲς μονάχα λίγες στέρνες, ἄδειες κι᾿ αὐτές, ποὺ ἠχοῦν καὶ ποὺ τὶς προσκυνοῦμε. Ἦχος στεκάμενος κούφιος, ἴδιος με τὴ μοναξιά μας ἴδιος με τὴν ἀγάπη μας, ἴδιος με τὰ σώματά μας. Μᾶς φαίνεται παράξενο ποὺ κάποτε μπορέσαμε νὰ χτίσουμε τὰ σπίτια τὰ καλύβια καὶ τὶς στάνες μας. Κι᾿ οἱ γάμοι μας, τὰ δροσερὰ στεφάνια καὶ τὰ δάχτυλα γίνουνται αἰνίγματα ἀνεξήγητα γιὰ τὴ ψυχή μας. Πῶς γεννήθηκαν πῶς δυναμώσανε τὰ παιδιά μας;
Ὁ τόπος μας εἶναι κλειστός. Τὸν κλείνουν οἱ δυὸ μαῦρες Συμπληγάδες. Στὰ λιμάνια τὴν Κυριακὴ σὰν κατεβοῦμε ν᾿ ἀνασάνουμε βλέπουμε νὰ φωτίζουνται στὸ ἡλιόγερμα σπασμένα ξύλα ἀπὸ ταξίδια ποὺ δὲν τέλειωσαν σώματα ποὺ δὲν ξέρουν πιὰ πῶς ν᾿ ἀγαπήσουν».
(Γεώργιος Σεφέρης, Α. Ἡ Πέτρα)



Θεματικοί άξονες του σεμιναρίου

Στην εισήγηση μας με μεθοδολογικό εργαλείο την ανάλυση περιεχομένου, (content analysis) προσεγγίζουμε ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής και ιδεολογικού πλαισίου της διδακτικής της λογοτεχνίας στο Λύκειο. Με γνώμονα τη σύνδεση του Λυκείου με την τριτοβάθμια εκπαίδευση εστιαζόμαστε στο γνωστικό περιεχόμενο της ύλης και πώς αυτό συνδέεται με τις ουμανιστικές αξίες (human values), την ηθική (morality), αλλά και την ολοκλήρωση της προσωπικότητας των πολιτών ως κοινωνικών υποκειμένων.

  • Συγκριτική προσέγγιση των δυο τελευταίων Αναλυτικών Προγραμμάτων
  • Διδακτική της λογοτεχνίας με αξιοποίηση χωροχρονικών και πολιτισμικών διαστάσεων
  • Χρήση ΤΠΕ στη λογοτεχνία
  • Εθνική και παγκοσμιοποιημένη λογοτεχνία
  • Κοινωνικά δίκτυα και λογοτεχνία
  • Νεανική ηλικία και λογοτεχνία
  • Ψυχο-κοινωνιολογικές προσεγγίσεις στη λογοτεχνία


Χρήσιμες πληροφορίες:
Πόλη Διεξαγωγής: Αθήνα
Τόπος: ΑΙΕ, Αβέρωφ 18 Περισσός (Δίπλα στο σταθμό του ΗΣΑΠ)
Ώρες Διεξαγωγής: 10:00-14:00

Ώρες Προσέλευσης &

Παραλαβή Φακέλου Σεμιναρίου:

09:00-09:45
Έναρξη Σεμιναρίου: 10:00
Διάλειμμα - Καφές: 12:00-12:30
Ολοκλήρωση Σεμιναρίου: 14:00
Παραλαβή Βεβαιώσεων: 14:00-14:30
Επιμορφωτής:

Συμεών Νικολιδάκης, Φιλόλογος, msc Φιλοσοφίας 

Δίδακτρα Σεμιναρίου

Δίδακτρα: 20€, Εκπαιδευτικοί 10€,

Φοιτητές 10€,   Άνεργοι 10€ ,

Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων ΑΙΕ: Δωρεάν


Παρέχονται:
  • Σημειώσεις  
  • Βιβλιογραφία
  • Βεβαίωση
  • Επιπλέον Πιστωτικές Μονάδες (2)

Τι είναι οι πιστωτικές μονάδες;

Από τον Ιανουάριο του 2013 το Ανοικτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης, καθιερώνει μια ακόμα παροχή για όλους όσους συμμετέχουν στα δια ζώσης σεμινάρια και τις Ημερίδες.

Κάθε σεμινάριο, εκτός από τις σημειώσεις σε έντυπη μορφή, το εκπαιδευτικό υλικό και την έκπτωση στην αγορά των βιβλίων, θα προσφέρει συγκεκριμένες πιστωτικές μονάδες, τις οποίες μπορείτε να εξαργυρώνετε σε εκπαιδευτικές υπηρεσίες ως εξής:

  • Με τη συγκέντρωση 10 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα δια ζώσης, σεμινάριο ή ημερίδα της επιλογής σας.
  • Με τη συγκέντρωση 20 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα e-learning, σεμινάριο της επιλογής σας. 
  • Με τη συγκέντρωση 50 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα ταχύρρυθμο e-learning πρόγραμμα της επιλογής σας.
 


Επικοινωνία

Πληροφορίες - Εγγραφές:

  • Τηλέφωνα:  210-3846930
  • e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
  • sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Σάββατο 28-02-15 & Κυριακή 01-03-15: Στρατηγική Ζωής

Σεμινάριο

Στρατηγική Ζωής

life-coaching_2015
Ο στόχος του σεμιναρίου είναι να εισάγει τους συμμετέχοντες στην στρατηγική σκέψη και στον τρόπο, με τον οποίο μπορεί να τους βοηθήσει να διαχειριστούν αποτελεσματικότερα την πληθώρα διαθέσιμης γνώσης και πληροφορίας ώστε να κάνουν συνειδητές επιλογές για τις επιμέρους πτυχές της ζωής τους. Αντλώντας από τη βιβλιογραφία και την έρευνα στο χώρο της επιχειρηματικής στρατηγικής, παρουσιάζονται μοντέλα ανάλυσης της παρούσας κατάστασης, προγραμματισμού, στοχοθεσίας, και λήψης αποφάσεων προσαρμοσμένα στις ανάγκες των ατόμων. Αντλώντας από τον χώρο των behavioral economics παρουσιάζονται οι βασικές παράμετροι της μη ορθολογικής συμπεριφοράς των ατόμων και οι τρόποι διαχείρισής τους. 


Θεματικοί άξονες του σεμιναρίου

Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2015 (10:00-14:00)

Ι. Στρατηγική

  • Εξωτερικό ή εσωτερικό κέντρο ελέγχου. Ο ρόλος της Τύχης.
  • Ορισμός της και βασικές έννοιες.
  • Στρατηγική Ζωής: Όραμα και Αξίες.
  • Στρατηγικές Επιλογές: Ανάπτυξη, Σταθερότητα, Υποχώρηση.
  • Ανταγωνιστική Στρατηγική: Αντίρροπες δυνάμεις, περιορισμένοι πόροι, εξωτερικοί παράγοντες.
  • Διαχείριση Σχέσεων. Θεωρία παιγνίων, διαπραγματεύσεις και επικοινωνία.

 ΙΙ. Μοντέλα ανάλυσης (ενδεικτικά)

  • SWOT Analysis
  • PEST Analysis
  • 5 Forces of Competition Analysis
  • Boston Consulting Group Matrix
  • Total Quality Management
  • Disruptive Innovation
  • The Marketing Mix
  • Co-Opetition

ΙΙΙ. Στρατηγική Σκέψη (Υπόβαθρο για τη λήψη αποφάσεων)

  • Κατανόηση σε βάθος. Είναι οι λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά.
  • Πειραματισμός και Λάθη. Διαχείριση της αποτυχίας.
  • Διατύπωση Ερωτημάτων. Η διατύπωση της σωστής ερώτησης.
  • Συνέχεια. Καμιά επιτυχία δεν είναι το τέλος. Δεν ορίζεται η «μαγική» στιγμή, στην οποία όλα είναι ολοκληρωμένα και τέλεια.
  • Αλλαγή. Η εξέλιξη δεν προέρχεται πάντα από τη βελτίωση, συχνά απαιτείται διαφοροποίηση. Ο ορισμός της παράνοιας είναι να επαναλαμβάνεις την ίδια ενέργεια προσδοκώντας διαφορετικό αποτέλεσμα.

Κυριακή 01 Μαρτίου 2015 (10:00-14:00)

Ι. Η διαδικασία της Λήψης Αποφάσεων

  • Αναγνώριση για ανάγκη λήψης μιας απόφασης. Διαμόρφωση των κατάλληλων συνθηκών.
  • Είδη αποφάσεων: στρατηγικές vs τακτικές Αποφάσεις, ανάληψη δράσης vs αδράνεια, προληπτική δράση vs θεραπευτική, αντιμετώπιση απειλής vs αξιοποίηση ευκαιρίας.
  • Εύρεση εναλλακτικών και εκτίμηση του κινδύνου.
  • Συνολική θεώρηση κάθε απόφασης και συνέπεια αυτών σε εύρος δραστηριοτήτων και βάθος χρόνου.
  • Ο ρόλος του οράματος και των αξιών στη λήψη αποφάσεων.
  • Διαισθητικές αποφάσεις. Τι είναι στην πραγματικότητα το ένστικτο; Πότε είναι καλύτερη επιλογή η ανάλυση και πότε η διαίσθηση;

ΙΙ. Τοποθέτηση (Framing) της Απόφασης

  • Το πλαίσιο, στο οποίο τοποθετείται η απόφαση, καθορίζει τις επιλογές που θα εξεταστούν και τις πληροφορίες που θα αξιοποιηθούν. Συχνά οι αποφάσεις παρουσιάζονται λανθασμένα με τη μορφή διλήμματος.
  • Η σημασία των ερωτήσεων και η διατύπωση της σωστής ερώτησης. Για να μην δοθεί μια μη βολική απάντηση, επιμένουμε συχνά στην διατύπωση μιας ερώτησης διαφορετικής από την ενδεδειγμένη.
  • Ορισμός του Στόχου και σύνδεση με την ευρύτερη ανάγκη-επιθυμία (στρατηγική επιδίωξη) που ικανοποιεί.

ΙΙΙ. Προκαταλήψεις (Biases)

  • Hallo Effect
  • Confirmation Bias
  • Υπερβολική Σιγουριά. Η ψευδαίσθηση της Εξειδίκευσης (Expertise).
  • Η δυσκολία να πεις «Δεν ξέρω». Υποθέσεις που θεωρούνται αληθείς χωρίς να έχουν ελεγχθεί.
  • Η ψευδαίσθηση της ύπαρξης ενός Νόμου Επιτυχίας (The Delusion of organizational physics) και της διάρκειας της επιτυχίας.
  • Η ψυχολογία του κοπαδιού. Η επίδραση της «μόδας» ή της επιτυχημένης συνταγής.
  • Sunk Costs


Χρήσιμες πληροφορίες:
Πόλη Διεξαγωγής: Αθήνα
Τόπος: ΑΙΕ, Αβέρωφ 18 Περισσός (Δίπλα στο σταθμό του ΗΣΑΠ)
Ώρες Διεξαγωγής: 10:00-14:00

Ώρες Προσέλευσης &

Παραλαβή Φακέλου Σεμιναρίου:

09:00-09:45
Έναρξη Σεμιναρίου: 10:00
Διάλειμμα - Καφές: 12:00-12:30
Ολοκλήρωση Σεμιναρίου: 14:00
Παραλαβή Βεβαιώσεων: 14:00-14:30
Επιμορφώτρια:

Μαρίνα Ψιλούτσικου, Δρ. Στρατηγικής

http://lifestrategyblog.wordpress.com
psiloutsikou.wordpress.com

Δίδακτρα Σεμιναρίου

Δίδακτρα: 50€,

Φοιτητές 40€,   Άνεργοι 40€ ,

Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων ΑΙΕ: Δωρεάν


Παρέχονται:
  • Σημειώσεις  
  • Βιβλιογραφία
  • Βεβαίωση
  • Επιπλέον Πιστωτικές Μονάδες (5)

Τι είναι οι πιστωτικές μονάδες;

Από τον Ιανουάριο του 2013 το Ανοικτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης, καθιερώνει μια ακόμα παροχή για όλους όσους συμμετέχουν στα δια ζώσης σεμινάρια και τις Ημερίδες.

Κάθε σεμινάριο, εκτός από τις σημειώσεις σε έντυπη μορφή, το εκπαιδευτικό υλικό και την έκπτωση στην αγορά των βιβλίων, θα προσφέρει συγκεκριμένες πιστωτικές μονάδες, τις οποίες μπορείτε να εξαργυρώνετε σε εκπαιδευτικές υπηρεσίες ως εξής:

  • Με τη συγκέντρωση 10 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα δια ζώσης, σεμινάριο ή ημερίδα της επιλογής σας.
  • Με τη συγκέντρωση 20 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα e-learning, σεμινάριο της επιλογής σας. 
  • Με τη συγκέντρωση 50 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα ταχύρρυθμο e-learning πρόγραμμα της επιλογής σας.
 


Επικοινωνία

Πληροφορίες - Εγγραφές:

  • Τηλέφωνα:  210-3846930
  • e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
  • sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Χαλκίδα, Κυριακή 01-03-15: Θεατρικό Παιχνίδι και Δραματοποίηση

Βιωματικό Σεμινάριο

Θεατρικό Παιχνίδι και Δραματοποίηση

theatriko_2015_xalkidaΜέσα από το θεατρικό παιχνίδι το παιδί εκφράζει ένα σύνολο κινήσεων και στάσεων που γίνεται γέφυρα επικοινωνίας με τον έξω κόσμο, ενώ ταυτόχρονα δοκιμάζει την ικανότητα να γίνεται κατανοητό και να κατανοεί, μετατρέποντας αυτή την αντίληψη, την κατανόηση του κόσμου, σε σύμβολα σε μια ατελείωτη σημειολογία.

Το παιδί βιώνει ρόλους και τους εκφράζει με μια συναισθηματική εμπλοκή που πολλές φορές μένουμε έκπληκτοι και εκστασιασμένοι μπροστά σε αυτή την αστείρευτη φαντασία. Το θεατρικό παιχνίδι δεν είναι μια ολοκληρωμένη θεατρική πράξη, όπως είναι μια θεατρική παράσταση, είναι όμως μια ολοκληρωμένη προπαρασκευαστική έκφραση όλων των εμπειριών και των συναισθημάτων που βιώνει ένα παιδί.

Αντικείμενα, χρώματα, μυρωδιές, εικόνες, λέξεις, εκφράσεις, κινήσεις, στάσεις, όνειρα, επιθυμίες, ανάγκες, όλα κινητοποιούνται σε ένα ατελείωτο χορό συνειρμών και συμβόλων.

Είναι ένα δημιουργικό συμβάν που προσφέρει στα παιδιά άμεση ικανοποίηση, λειτουργεί έξω από τα καθιερωμένα και κατεστημένα πλαίσια και το παιδί διαμορφώνει-εφευρίσκει ένα πλήθος εμπειριών στις οποίες εκτίθεται.

Γι’ αυτό άλλωστε το θεατρικό παιχνίδι είναι ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αισθητικής αγωγής γιατί μπορεί «να αποτελέσει την κοίτη μέσα στην οποία συναντώνται όλες οι επιμέρους καλλιτεχνικές δραστηριότητες που μπορεί να προσφέρει το σχολείο (εικαστική αγωγή, μουσική αγωγή κ.α.) θα μπορούσε έτσι το παιδί να συνειδητοποιήσει την σύνδεση των τεχνών μεταξύ τους καθώς και του σχολείου με το ευρύτερο κοινωνικό και πολιτιστικό περιβάλλον, με τις ανθρώπινες σχέσεις και τα προβλήματά τους»...


Θεματικοί άξονες του σεμιναρίου

  • Η Ομάδα και οι Στόχοι του Θεατρικού Παιχνιδιού
  • Βασικές Αρχές Ανάπτυξης Θεατρικού Παιχνιδιού και Υλικοτεχνικά Μέσα
  • Δραματοποίηση και Θεατρικό Παιχνίδι
  • Σωματικό Θέατρο
  • Θεατρικό Παιχνίδι και Άτομα με Ειδικές Ανάγκες
  • Εφαρμογές
Χρήσιμες πληροφορίες:
Πόλη Διεξαγωγής: Χαλκίδα
Τόπος:  Lusy Hotel, Λ. Βουδούρη 10, Χαλκίδα
Ώρες Διεξαγωγής: 11:30-16:00

Ώρες Προσέλευσης &

Παραλαβή Φακέλου Σεμιναρίου:

10:30-11:15
Έναρξη Σεμιναρίου: 11:30
Διάλειμμα - Καφές: 13:30-14:00
Ολοκλήρωση Σεμιναρίου: 16:00
Παραλαβή Βεβαιώσεων: 16:00-16:30
Εμψυχώτρια:

Ξανθή Ταβουλαρέα, Art Performer, Εμψυχώτρια Θεατρικού Παιχνιδιού, 

Δίδακτρα Σεμιναρίου

Δίδακτρα: 35€, Εκπαιδευτικοί 30€,

Εργοθεραπευτές 30€, Μουσικοί-Θεατρολόγοι-Ηθοποιοί: 30€,  

Φοιτητές 25€,   Άνεργοι 25€ ,


Παρέχονται:
  • Σημειώσεις  
  • Βιβλιογραφία
  • "Η τσάντα του Θεάτρου" (περιέχει βασικά υλικά για το θεατρικό παιχνίδι)
  • Βεβαίωση

 Επικοινωνία

Πληροφορίες - Εγγραφές:

  • Τηλέφωνα:  210-3846930
  • e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
  • sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
 
tainiaΠατήστε πάνω στην εικόνα για να δείτε στιγμιότυπα από τις δράσεις της ομάδας του Θεατρικού Παιχνιδιού το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014.

Τετάρτη 18-02-15: Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ενσυναίσθησης

 empathyΣεμινάριο:

Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ενσυναίσθησης

Ενσυναίσθηση: Η άγνωστη δύναμη της επικοινωνίας

Ενσυναίσθηση είναι η συναισθηματική ταύτιση με ένα άλλο άτομο. Η αναγνώριση και η κατανόηση της θέσης, του συναισθήματος, των σκέψεων ή της κατάστασης κάποιου άλλου. Ένα άτομο που χρησιμοποιεί την ενσυναίσθηση μπορεί να αναγνωρίσει, να αντιληφθεί και να αισθανθεί αυτό που αισθάνεται ένα άλλο άτομο. Με αυτό τον τρόπο μπορεί να βάλει τον εαυτό του στη θέση του άλλου, να κατανοήσει τη συμπεριφορά του και να αναγνωρίσει τα κίνητρά της. Να δει δηλαδή τον κόσμο μέσα από τα μάτια του. Πρόκειται, εν ολίγοις, για ένα εξαιρετικά ισχυρό εργαλείο επικοινωνίας. Για μια ικανότητα που, αν και όλοι διαθέτουμε, την αγνοούμε. Γι’ αυτό και παραμένει αναξιοποίητη. Η ενσυναίσθηση αρχικά αναπτύχθηκε ως εργαλείο της Ψυχοθεραπείας. Σύντομα όμως οι δυνατότητές της αναγνωρίστηκαν σε όλες τις μορφές των διαπροσωπικών σχέσεων, σε κάθε κατάσταση στην οποία ένας άνθρωπος προσπαθεί να καταλάβει αυτόν που βρίσκεται απέναντί του.


Η έννοια της ενσυναίσθησης αρχίζει με την αντίληψη των συναισθημάτων των άλλων. Θα ήταν πιο εύκολο να αντιληφθούμε τα συναισθήματα των άλλων αν εκείνοι απλά μας τα έλεγαν, αν βέβαια τα γνώριζαν. Επειδή όμως οι περισσότεροι άνθρωποι δεν το κάνουν, πρέπει εμείς να τους ρωτήσουμε, να καταλάβουμε τα υπονοούμενά τους, να μαντέψουμε και να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τη μη λεκτική επικοινωνία τους. Οι εκφραστικοί άνθρωποι γίνονται κατανοητοί πιο εύκολα, επειδή τα μάτια και οι εκφράσεις του προσώπου τους μας βοηθούν να καταλάβουμε πώς αισθάνονται.

Πλεονεκτήματα

Η ενσυναίσθηση φέρνει τους ανθρώπους κοντά, τους βοηθά να καταλάβουν ο ένας τον άλλον. Με αυτό τον τρόπο αναπτύσσεται αμοιβαίος σεβασμός. Όταν κάποιος ακούει με ενσυναίσθηση δεν ακούει απλά το συνομιλητή του. Κάνει κάτι περισσότερο: αντιδρά σε αυτόν με τρόπο με τον οποίο αναπτύσσει αμοιβαία κατανόηση και εμπιστοσύνη. Μπορεί έτσι να αντιληφθεί και να ερμηνεύσει το μήνυμα του συνομιλητή του, δίνοντας συνάμα την πιο κατάλληλη απάντηση. Η απάντηση αυτή μπορεί να αποτελέσει βασικό στοιχείο της επικοινωνίας.

Ενεργοποίηση

Ακούγοντας με ενσυναίσθηση, ο ακροατής λέει στο συνομιλητή του «Καταλαβαίνω το πρόβλημά σας και πώς αισθάνεστε γι’ αυτό, με ενδιαφέρει αυτό που λέτε και δεν σας κρίνω». Ο ακροατής μεταφέρει αυτό το μήνυμα μέσω λεκτικής αλλά και μη λεκτικής επικοινωνίας. Με αυτό τον τρόπο ο ακροατής ενθαρρύνει το συνομιλητή του να εκφραστεί ελεύθερα, χωρίς να φοβάται ότι εκείνος θα τον διακόψει, θα τον κρίνει ή θα του υποδείξει τι να κάνει. Δεν είναι ούτε απαραίτητο αλλά, και σε μερικές περιπτώσεις, ούτε και επιθυμητό ο ακροατής να συμφωνεί με το συνομιλητή του. Είναι αρκετό να μεταφερθεί στο συνομιλητή το μήνυμα «Σας καταλαβαίνω και θέλω να σας βοηθήσω να βρείτε λύση στο πρόβλημά σας». Η πρακτική χρήση μιας τόσο σύνθετης έννοιας απαιτεί την ανάλυσή της στα πιο απλά στοιχεία της.

Για να είναι κάποιος καλός ακροατής, πρέπει να αφήνει το συνομιλητή του να καθοδηγεί τη συζήτηση. Να τον ακούει με προσοχή και να μην τον διακόπτει, προσφέροντας παράλληλα λεκτικές και μη λεκτικές ενδείξεις ότι τον παρακολουθεί.

Ο ακροατής πρέπει πρώτα να εντοπίσει τη συναισθηματική κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο συνομιλητής του. Στη συνέχεια, χρειάζεται να παρατηρεί προσεκτικά τις μικρές αλλαγές της συμπεριφοράς του. Οι πιο προφανείς βρίσκονται στην έκφραση του προσώπου. Όσον αφορά στη λεκτική επικοινωνία, η συναισθηματική κατάσταση φαίνεται όχι μόνο από το περιεχόμενο των λόγων αλλά και από την ένταση της φωνής και τη χρήση συγκεκριμένων λέξεων, ιδίως εκείνων που είναι φορτισμένες συναισθηματικά.

Οι πολλές ερωτήσεις από την πλευρά του ακροατή δεν βοηθούν, καθώς ελλοχεύει ο κίνδυνος η συμπεριφορά αυτή να εκληφθεί σαν ανάκριση από το συνομιλητή του. Οι τυποποιημένες φράσεις επίσης, όπως «δεν πειράζει» ή «όλα θα περάσουν», δεν προάγουν την επικοινωνία. Τελείως άχρηστες επίσης είναι οι αυτοαναφορικές περιγραφές όπως «θυμάμαι που αυτό συνέβη και σ’ εμένα» ή «κάτι παρόμοιο έχει συμβεί σε ένα συγγενή μου», καθώς και η αλλαγή του θέματος.

Για να μην πνιγεί από το συναίσθημα του συνομιλητή του, ο ακροατής πρέπει να απομακρύνεται περιοδικά από το συναισθηματικό επίπεδο της επικοινωνίας. Σαν να μπαίνει μέσα στο νερό, να δοκιμάζει τη θερμοκρασία και μετά να βγαίνει έξω για να μπορέσει να σκεφτεί λογικά. Όλοι χρειαζόμαστε το χρόνο μας. Ο ακροατής μας, εν προκειμένω, οφείλει λίγο χρόνο στον εαυτό του, για να φανταστεί πώς αισθάνεται ο συνομιλητής του.
Είναι χρήσιμο να μεταφέρει ο ακροατής στο συνομιλητή του τα μηνύματα που παίρνει από αυτόν. Πρέπει να αναγνωρίσει τα ισχυρά συναισθήματα που αντιλαμβάνεται, όπως φόβο, θυμό, πένθος, απογοήτευση. Στη συνέχεια, πρέπει να τα μεταφέρει στο συνομιλητή του με ανοιχτές φράσεις όπως «φαντάζομαι ότι είστε…» ή «μου ακούγεται ότι έχετε θυμώσει για…». Με αυτό τον τρόπο μπορεί να βεβαιωθεί ότι δεν έχει παρερμηνεύσει τα μηνύματα που πήρε και παράλληλα εμπνέει εμπιστοσύνη στο συνομιλητή του ως προς το γεγονός ότι έχει γίνει κατανοητός και ότι ο ίδιος (ο ακροατής) καταβάλλει ειλικρινή προσπάθεια να τον κα τανοήσει. Αυτό αυξάνει την εμπιστοσύνη του συνομιλητή προς τον ακροατή του.

Στη συνέχεια, ο ακροατής μπορεί να εξηγήσει το λόγο που δημιουργήθηκε αυτό το συναίσθημα, όπως «αισθάνεστε έτσι επειδή πιστεύετε ότι σας φέρθηκαν χωρίς σεβασμό». Διαπίστωση που δεν συνεπάγεται αναγκαστικά συμφωνία με το συμπέρασμα του συνομιλητή του. Σε αυτό το στάδιο ο ακροατής πρέπει να αποφύγει με κάθε τρόπο να κρίνει το συνομιλητή του. Αν το πιστεύει, μπορεί να προσφέρει την υποστήριξη και τη συνεργασία του...

(Πηγή: http://www.scienceillustrated.gr)  


Στόχοι του σεμιναρίου

Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να:

  • αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους και τα συναισθήματα των άλλων,
  • αναπτύσσουν δεξιότητες κατανόησης σε μια κατεύθυνση βελτίωσης της ατομικής και ομαδικής απόδοσης,
  • αποδέχονται τη σημασία των συναισθημάτων στην προσωπική ζωή και τον εργασιακό χώρο, ως προς την ανάπτυξη κλίματος ανατροφοδότησης και αλληλεπίδρασης.

Μέθοδος

Καθ’ όλη τη διάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος οι συμμετέχοντες θα ασκηθούν σε βιωματικές εκπαιδευτικές τεχνικές σύμφωνα με τις αρχές και τις προδιαγραφές της Εκπαίδευσης Ενηλίκων με σκοπό την ενεργητική συμμετοχή τους, την αξιοποίηση των γνώσεων και των εμπειριών τους, την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και δημιουργικότητας.

 Σε ποιους απευθύνεται

 Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα απευθύνεται σε ανθρώπους που επιθυμούν να αναπτύξουν δεξιότητες ενσυναίσθησης, τις οποίες θα μπορούν να αξιοποιήσουν στη συμμετοχή τους σε ομάδες εργασίας.



Χρήσιμες πληροφορίες:
Πόλη Διεξαγωγής: Αθήνα
Τόπος: ΑΙΕ, Αβέρωφ 18 Περισσός (Δίπλα στο σταθμό του ΗΣΑΠ)
Ώρες Διεξαγωγής: 19:00-22:00

Ώρες Προσέλευσης &

Παραλαβή Φακέλου Σεμιναρίου:

18:15-18:45
Έναρξη Σεμιναρίου: 19:00
Διάλειμμα - Καφές: 20:15-20:45
Ολοκλήρωση Σεμιναρίου: 22:00
Παραλαβή Βεβαιώσεων: 22:00-22:30
Επιμορφωτής:

Μάνος Παυλάκης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης και

Ανάπτυξης Ανθρωπίνων Πόρων

Δίδακτρα Σεμιναρίου

Δίδακτρα: 45€, Φοιτητές 30€,   Άνεργοι 25€ ,

Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων ΑΙΕ: Δωρεάν

 


Λόγω της εκπαιδευτικής μεθοδολογίας που χρησιμοποιείται, υπάρχει περιορισμός στον αριθμό συμμετεχόντων στα 20 άτομα.

 


Παρέχονται:
  • Σημειώσεις  
  • Βιβλιογραφία
  • Βεβαίωση
  • Επιπλέον Πιστωτικές Μονάδες (5)

Τι είναι οι πιστωτικές μονάδες;

Από τον Ιανουάριο του 2013 το Ανοικτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης, καθιερώνει μια ακόμα παροχή για όλους όσους συμμετέχουν στα δια ζώσης σεμινάρια και τις Ημερίδες.

Κάθε σεμινάριο, εκτός από τις σημειώσεις σε έντυπη μορφή, το εκπαιδευτικό υλικό και την έκπτωση στην αγορά των βιβλίων, θα προσφέρει συγκεκριμένες πιστωτικές μονάδες, τις οποίες μπορείτε να εξαργυρώνετε σε εκπαιδευτικές υπηρεσίες ως εξής:

  • Με τη συγκέντρωση 10 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα δια ζώσης, σεμινάριο ή ημερίδα της επιλογής σας.
  • Με τη συγκέντρωση 20 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα e-learning, σεμινάριο της επιλογής σας. 
  • Με τη συγκέντρωση 50 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα ταχύρρυθμο e-learning πρόγραμμα της επιλογής σας.


Επικοινωνία

Πληροφορίες - Εγγραφές:

  • Τηλέφωνα:  210-3846930
  • e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
  • sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Σάββατο 21-03-15: Διαχείριση Προβλημάτων Σχολικής Τάξης

Σεμινάριο

Διαχείριση Προβλημάτων Σχολικής Τάξης

dxr210315

Η σχολική τάξη είναι πάνω από το σύνολο των μελών της. Το δημιουργούμενο πλέγμα σχέσεων είναι απίστευτο σε αριθμό. Ένα παραπάνω άτομο την κάθε φορά πολλαπλασιάζει απίστευτα τον αριθμό σχέσεων που δημιουργούνται. Οι ζωτικοί προσωπικοί χώροι διαπλέκονται σε βαθμό επικίνδυνο για την ψυχολογία των μαθητών και πολλαπλασιάζει ακόμα περισσότερο αυτές τις σχέσεις επί το αρνητικότερο. Ο συναγωνισμός μετατρέπεται σε ανταγωνισμό. Η ομάδα διασπάται στα μέλη της.

Καθώς το άτομο είναι μέλος μιας τάξης, που είναι περισσότερο από το σύνολο των μελών της, είναι αδύνατο να αναπτυχθεί ψυχολογία μονοπροσωπική. Όλοι επηρεάζουν όλους και όλοι επηρεάζονται από όλους. Μέσα σ’ αυτό το πολύπλοκο πλέγμα των σχέσεων, η εκδήλωση του διαφορετικού είναι από τα πλέον επικίνδυνα να διασπάσουν την ομάδα και να καταστρέψουν το όλο μαθησιακό κλίμα. Εδώ έχουν τη βάση τους και τα προβλήματα, που πηγάζουν από την θεώρηση των μαθητών, μέσα σε μια τάξη, ως ίδιων, προβλέψιμων, ευχείριστων, χαρακτηριστικών, αλλά και το πρόβλημα της διαχείρισής των.

Ένα σύμπλοκο προβλημάτων περιμένουν, από τον δάσκαλο, την άμεση λύση τους. Μέρος, και ο ίδιος, αυτού του σύμπλοκου, τις περισσότερες φορές φαντάζει εντελώς αδύνατο να μπορεί να κάνει κάτι, την ώρα, ακριβώς, που χρειάζεται, ο δάσκαλος. Το καλύτερο είναι να έχει, για όλα, προβλέψει, το καθετί. Να μπορεί να δημιουργεί τέτοιο μαθησιακό περιβάλλον, που να μην είναι δυνατόν να προκύψουν καταστάσεις ανάγκης άμεσης επέμβασης, έχοντας, όμως, πάντα, στην φαρέτρα του λύσεις για το ό,τι, παρά οτιδήποτε, προκύψει.


Θεματικοί άξονες του σεμιναρίου

  • Δυναμική ομάδας.
    • Πώς παίρνονται οι αποφάσεις στην ομάδα.
  • Σχολικό πλαίσιο.
    • Σχολική τάξη.
    • Πυκνότητα πληθυσμού.
    • Σύνθεση ομάδας τάξης.
    • Ανθρωπογεωγραφία τάξης.
    • Χωρογραφία εδράνων.
    • Η σχέση.
    • Συσχετισμός.
  • Προβλήματα ομάδας σχολικής τάξης.
    • Ποινές.
    • Αμοιβές.
    • Εττικετοποίηση.
    • Αυτοεκπληρούμενη προφητεία.
    • Το φαινόμενο του Πυγμαλίωνα στην σχολική τάξη.
    • Συναγωνισμός.
    • Ανταγωνισμός.
    • Σχετισμός βίας στο σχολείο κατά το φύλο.
    • Επιθετικότητα.
    • Σεξισμός.
    • Ομάδες.
    • Κλίκες.
    • Φατρίες.
    • Εταιρείες.
    • Συμμορίες.
    • Αστερισμοί.
    • Αυτόματες ταξινομήσεις.
    • Μη ομαλοί συσχετισμοί κ.λπ..
    • Υποκαταστάσεις.
    • Πολυγωνισμοί.
    • Αστέρες.
    • Σκαντζόχοιρος.
    • Αποδιοπομπαίος τράγος.
    • Προσαρμογή.
    • Αφομοίωση.
  • Σχολική παραβατικότητα.
    • Αντικοινωνισμός.
    • Ανυποταξία.
    • Σκασιαρχείο.
  • Σχολική παθολογία.
  • Ψυχοπαθολογία.
  • Βιοψυχοπαθολογία.
  • Πρωτογονισμός.
  • Ψευδοαλτρουισμός.
  • Το «σύνδρομο του ήρωα».
  • Πανουργία.
  • DSM III R, DSM IV, ICD-10.
  • Προβλήματα πριν, μετά και έξω από το σχολείο.
  • Κοινωνική Ψυχοπαθολογία.


Χρήσιμες πληροφορίες:
Πόλη Διεξαγωγής: Αθήνα
Τόπος: ΑΙΕ, Αβέρωφ 18 Περισσός (Δίπλα στο σταθμό του ΗΣΑΠ)
Ώρες Διεξαγωγής: 10:00-14:00

Ώρες Προσέλευσης &

Παραλαβή Φακέλου Σεμιναρίου:

09:00-09:45
Έναρξη Σεμιναρίου: 10:00
Διάλειμμα - Καφές: 12:00-12:30
Ολοκλήρωση Σεμιναρίου: 14:00
Παραλαβή Βεβαιώσεων: 14:00-14:30
Επιμορφωτής:

Κωνσταντίνος Δημουλάς, Ψυχολόγος, Διδ. Κλινικής Ψυχολογίας 

Δίδακτρα Σεμιναρίου

Δίδακτρα: 25€, Εκπαιδευτικοί 20€,

Φοιτητές 15€,   Άνεργοι 15€ ,

Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων ΑΙΕ: Δωρεάν


Παρέχονται:
  • Σημειώσεις  
  • Βιβλιογραφία
  • Βεβαίωση
  • Επιπλέον Πιστωτικές Μονάδες (4)

Τι είναι οι πιστωτικές μονάδες;

Από τον Ιανουάριο του 2013 το Ανοικτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης, καθιερώνει μια ακόμα παροχή για όλους όσους συμμετέχουν στα δια ζώσης σεμινάρια και τις Ημερίδες.

Κάθε σεμινάριο, εκτός από τις σημειώσεις σε έντυπη μορφή, το εκπαιδευτικό υλικό και την έκπτωση στην αγορά των βιβλίων, θα προσφέρει συγκεκριμένες πιστωτικές μονάδες, τις οποίες μπορείτε να εξαργυρώνετε σε εκπαιδευτικές υπηρεσίες ως εξής:

  • Με τη συγκέντρωση 10 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα δια ζώσης, σεμινάριο ή ημερίδα της επιλογής σας.
  • Με τη συγκέντρωση 20 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα e-learning, σεμινάριο της επιλογής σας. 
  • Με τη συγκέντρωση 50 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα ταχύρρυθμο e-learning πρόγραμμα της επιλογής σας.
 


Επικοινωνία

Πληροφορίες - Εγγραφές:

  • Τηλέφωνα:  210-3846930
  • e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
  • sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Είσοδος e-learning

Περιοδικό e-merologio

  

Σε κάθε Σεμινάριο Παρέχονται

  • Ειδικός φάκελος με σημειώσεις και παιδαγωγικό υλικό
  • Οπτικοακουστικό υλικό (CD, CD ROM) όπου αυτό εξυπηρετεί τις ανάγκες του γνωστικού αντικειμένου που αναπτύσσεται
  • Πιστωτικές Μονάδες για τη δωρεάν  παρακολούθηση  σεμιναρίων και ημερίδων
  • Δωροεπιταγή για αγορές από το βιβλιοπωλείο των εκδόσεων OPENBOOKS
  • Βεβαίωση παρακολούθησης σεμιναρίου
Το ΑΙΕ στα social NetworksΤο ΑΙΕ στα social Networks