1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Επιμορφωτικά Σεμινάρια & Ημερίδες

.

Τετάρτη 18-02-15: Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ενσυναίσθησης

 empathyΣεμινάριο:

Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ενσυναίσθησης

Ενσυναίσθηση: Η άγνωστη δύναμη της επικοινωνίας

Ενσυναίσθηση είναι η συναισθηματική ταύτιση με ένα άλλο άτομο. Η αναγνώριση και η κατανόηση της θέσης, του συναισθήματος, των σκέψεων ή της κατάστασης κάποιου άλλου. Ένα άτομο που χρησιμοποιεί την ενσυναίσθηση μπορεί να αναγνωρίσει, να αντιληφθεί και να αισθανθεί αυτό που αισθάνεται ένα άλλο άτομο. Με αυτό τον τρόπο μπορεί να βάλει τον εαυτό του στη θέση του άλλου, να κατανοήσει τη συμπεριφορά του και να αναγνωρίσει τα κίνητρά της. Να δει δηλαδή τον κόσμο μέσα από τα μάτια του. Πρόκειται, εν ολίγοις, για ένα εξαιρετικά ισχυρό εργαλείο επικοινωνίας. Για μια ικανότητα που, αν και όλοι διαθέτουμε, την αγνοούμε. Γι’ αυτό και παραμένει αναξιοποίητη. Η ενσυναίσθηση αρχικά αναπτύχθηκε ως εργαλείο της Ψυχοθεραπείας. Σύντομα όμως οι δυνατότητές της αναγνωρίστηκαν σε όλες τις μορφές των διαπροσωπικών σχέσεων, σε κάθε κατάσταση στην οποία ένας άνθρωπος προσπαθεί να καταλάβει αυτόν που βρίσκεται απέναντί του.


Η έννοια της ενσυναίσθησης αρχίζει με την αντίληψη των συναισθημάτων των άλλων. Θα ήταν πιο εύκολο να αντιληφθούμε τα συναισθήματα των άλλων αν εκείνοι απλά μας τα έλεγαν, αν βέβαια τα γνώριζαν. Επειδή όμως οι περισσότεροι άνθρωποι δεν το κάνουν, πρέπει εμείς να τους ρωτήσουμε, να καταλάβουμε τα υπονοούμενά τους, να μαντέψουμε και να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τη μη λεκτική επικοινωνία τους. Οι εκφραστικοί άνθρωποι γίνονται κατανοητοί πιο εύκολα, επειδή τα μάτια και οι εκφράσεις του προσώπου τους μας βοηθούν να καταλάβουμε πώς αισθάνονται.

Πλεονεκτήματα

Η ενσυναίσθηση φέρνει τους ανθρώπους κοντά, τους βοηθά να καταλάβουν ο ένας τον άλλον. Με αυτό τον τρόπο αναπτύσσεται αμοιβαίος σεβασμός. Όταν κάποιος ακούει με ενσυναίσθηση δεν ακούει απλά το συνομιλητή του. Κάνει κάτι περισσότερο: αντιδρά σε αυτόν με τρόπο με τον οποίο αναπτύσσει αμοιβαία κατανόηση και εμπιστοσύνη. Μπορεί έτσι να αντιληφθεί και να ερμηνεύσει το μήνυμα του συνομιλητή του, δίνοντας συνάμα την πιο κατάλληλη απάντηση. Η απάντηση αυτή μπορεί να αποτελέσει βασικό στοιχείο της επικοινωνίας.

Ενεργοποίηση

Ακούγοντας με ενσυναίσθηση, ο ακροατής λέει στο συνομιλητή του «Καταλαβαίνω το πρόβλημά σας και πώς αισθάνεστε γι’ αυτό, με ενδιαφέρει αυτό που λέτε και δεν σας κρίνω». Ο ακροατής μεταφέρει αυτό το μήνυμα μέσω λεκτικής αλλά και μη λεκτικής επικοινωνίας. Με αυτό τον τρόπο ο ακροατής ενθαρρύνει το συνομιλητή του να εκφραστεί ελεύθερα, χωρίς να φοβάται ότι εκείνος θα τον διακόψει, θα τον κρίνει ή θα του υποδείξει τι να κάνει. Δεν είναι ούτε απαραίτητο αλλά, και σε μερικές περιπτώσεις, ούτε και επιθυμητό ο ακροατής να συμφωνεί με το συνομιλητή του. Είναι αρκετό να μεταφερθεί στο συνομιλητή το μήνυμα «Σας καταλαβαίνω και θέλω να σας βοηθήσω να βρείτε λύση στο πρόβλημά σας». Η πρακτική χρήση μιας τόσο σύνθετης έννοιας απαιτεί την ανάλυσή της στα πιο απλά στοιχεία της.

Για να είναι κάποιος καλός ακροατής, πρέπει να αφήνει το συνομιλητή του να καθοδηγεί τη συζήτηση. Να τον ακούει με προσοχή και να μην τον διακόπτει, προσφέροντας παράλληλα λεκτικές και μη λεκτικές ενδείξεις ότι τον παρακολουθεί.

Ο ακροατής πρέπει πρώτα να εντοπίσει τη συναισθηματική κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο συνομιλητής του. Στη συνέχεια, χρειάζεται να παρατηρεί προσεκτικά τις μικρές αλλαγές της συμπεριφοράς του. Οι πιο προφανείς βρίσκονται στην έκφραση του προσώπου. Όσον αφορά στη λεκτική επικοινωνία, η συναισθηματική κατάσταση φαίνεται όχι μόνο από το περιεχόμενο των λόγων αλλά και από την ένταση της φωνής και τη χρήση συγκεκριμένων λέξεων, ιδίως εκείνων που είναι φορτισμένες συναισθηματικά.

Οι πολλές ερωτήσεις από την πλευρά του ακροατή δεν βοηθούν, καθώς ελλοχεύει ο κίνδυνος η συμπεριφορά αυτή να εκληφθεί σαν ανάκριση από το συνομιλητή του. Οι τυποποιημένες φράσεις επίσης, όπως «δεν πειράζει» ή «όλα θα περάσουν», δεν προάγουν την επικοινωνία. Τελείως άχρηστες επίσης είναι οι αυτοαναφορικές περιγραφές όπως «θυμάμαι που αυτό συνέβη και σ’ εμένα» ή «κάτι παρόμοιο έχει συμβεί σε ένα συγγενή μου», καθώς και η αλλαγή του θέματος.

Για να μην πνιγεί από το συναίσθημα του συνομιλητή του, ο ακροατής πρέπει να απομακρύνεται περιοδικά από το συναισθηματικό επίπεδο της επικοινωνίας. Σαν να μπαίνει μέσα στο νερό, να δοκιμάζει τη θερμοκρασία και μετά να βγαίνει έξω για να μπορέσει να σκεφτεί λογικά. Όλοι χρειαζόμαστε το χρόνο μας. Ο ακροατής μας, εν προκειμένω, οφείλει λίγο χρόνο στον εαυτό του, για να φανταστεί πώς αισθάνεται ο συνομιλητής του.
Είναι χρήσιμο να μεταφέρει ο ακροατής στο συνομιλητή του τα μηνύματα που παίρνει από αυτόν. Πρέπει να αναγνωρίσει τα ισχυρά συναισθήματα που αντιλαμβάνεται, όπως φόβο, θυμό, πένθος, απογοήτευση. Στη συνέχεια, πρέπει να τα μεταφέρει στο συνομιλητή του με ανοιχτές φράσεις όπως «φαντάζομαι ότι είστε…» ή «μου ακούγεται ότι έχετε θυμώσει για…». Με αυτό τον τρόπο μπορεί να βεβαιωθεί ότι δεν έχει παρερμηνεύσει τα μηνύματα που πήρε και παράλληλα εμπνέει εμπιστοσύνη στο συνομιλητή του ως προς το γεγονός ότι έχει γίνει κατανοητός και ότι ο ίδιος (ο ακροατής) καταβάλλει ειλικρινή προσπάθεια να τον κα τανοήσει. Αυτό αυξάνει την εμπιστοσύνη του συνομιλητή προς τον ακροατή του.

Στη συνέχεια, ο ακροατής μπορεί να εξηγήσει το λόγο που δημιουργήθηκε αυτό το συναίσθημα, όπως «αισθάνεστε έτσι επειδή πιστεύετε ότι σας φέρθηκαν χωρίς σεβασμό». Διαπίστωση που δεν συνεπάγεται αναγκαστικά συμφωνία με το συμπέρασμα του συνομιλητή του. Σε αυτό το στάδιο ο ακροατής πρέπει να αποφύγει με κάθε τρόπο να κρίνει το συνομιλητή του. Αν το πιστεύει, μπορεί να προσφέρει την υποστήριξη και τη συνεργασία του...

(Πηγή: http://www.scienceillustrated.gr)  


Στόχοι του σεμιναρίου

Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να:

  • αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους και τα συναισθήματα των άλλων,
  • αναπτύσσουν δεξιότητες κατανόησης σε μια κατεύθυνση βελτίωσης της ατομικής και ομαδικής απόδοσης,
  • αποδέχονται τη σημασία των συναισθημάτων στην προσωπική ζωή και τον εργασιακό χώρο, ως προς την ανάπτυξη κλίματος ανατροφοδότησης και αλληλεπίδρασης.

Μέθοδος

Καθ’ όλη τη διάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος οι συμμετέχοντες θα ασκηθούν σε βιωματικές εκπαιδευτικές τεχνικές σύμφωνα με τις αρχές και τις προδιαγραφές της Εκπαίδευσης Ενηλίκων με σκοπό την ενεργητική συμμετοχή τους, την αξιοποίηση των γνώσεων και των εμπειριών τους, την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και δημιουργικότητας.

 Σε ποιους απευθύνεται

 Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα απευθύνεται σε ανθρώπους που επιθυμούν να αναπτύξουν δεξιότητες ενσυναίσθησης, τις οποίες θα μπορούν να αξιοποιήσουν στη συμμετοχή τους σε ομάδες εργασίας.



Χρήσιμες πληροφορίες:
Πόλη Διεξαγωγής: Αθήνα
Τόπος: ΑΙΕ, Αβέρωφ 18 Περισσός (Δίπλα στο σταθμό του ΗΣΑΠ)
Ώρες Διεξαγωγής: 19:00-22:00

Ώρες Προσέλευσης &

Παραλαβή Φακέλου Σεμιναρίου:

18:15-18:45
Έναρξη Σεμιναρίου: 19:00
Διάλειμμα - Καφές: 20:15-20:45
Ολοκλήρωση Σεμιναρίου: 22:00
Παραλαβή Βεβαιώσεων: 22:00-22:30
Επιμορφωτής:

Μάνος Παυλάκης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης και

Ανάπτυξης Ανθρωπίνων Πόρων

Δίδακτρα Σεμιναρίου

Δίδακτρα: 45€, Φοιτητές 30€,   Άνεργοι 25€ ,

Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων ΑΙΕ: Δωρεάν

 


Λόγω της εκπαιδευτικής μεθοδολογίας που χρησιμοποιείται, υπάρχει περιορισμός στον αριθμό συμμετεχόντων στα 20 άτομα.

 


Παρέχονται:
  • Σημειώσεις  
  • Βιβλιογραφία
  • Βεβαίωση
  • Επιπλέον Πιστωτικές Μονάδες (5)

Τι είναι οι πιστωτικές μονάδες;

Από τον Ιανουάριο του 2013 το Ανοικτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης, καθιερώνει μια ακόμα παροχή για όλους όσους συμμετέχουν στα δια ζώσης σεμινάρια και τις Ημερίδες.

Κάθε σεμινάριο, εκτός από τις σημειώσεις σε έντυπη μορφή, το εκπαιδευτικό υλικό και την έκπτωση στην αγορά των βιβλίων, θα προσφέρει συγκεκριμένες πιστωτικές μονάδες, τις οποίες μπορείτε να εξαργυρώνετε σε εκπαιδευτικές υπηρεσίες ως εξής:

  • Με τη συγκέντρωση 10 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα δια ζώσης, σεμινάριο ή ημερίδα της επιλογής σας.
  • Με τη συγκέντρωση 20 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα e-learning, σεμινάριο της επιλογής σας. 
  • Με τη συγκέντρωση 50 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα ταχύρρυθμο e-learning πρόγραμμα της επιλογής σας.


Επικοινωνία

Πληροφορίες - Εγγραφές:

  • Τηλέφωνα:  210-3846930
  • e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
  • sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Σάββατο 21-03-15: Διαχείριση Προβλημάτων Σχολικής Τάξης

Σεμινάριο

Διαχείριση Προβλημάτων Σχολικής Τάξης

dxr210315

Η σχολική τάξη είναι πάνω από το σύνολο των μελών της. Το δημιουργούμενο πλέγμα σχέσεων είναι απίστευτο σε αριθμό. Ένα παραπάνω άτομο την κάθε φορά πολλαπλασιάζει απίστευτα τον αριθμό σχέσεων που δημιουργούνται. Οι ζωτικοί προσωπικοί χώροι διαπλέκονται σε βαθμό επικίνδυνο για την ψυχολογία των μαθητών και πολλαπλασιάζει ακόμα περισσότερο αυτές τις σχέσεις επί το αρνητικότερο. Ο συναγωνισμός μετατρέπεται σε ανταγωνισμό. Η ομάδα διασπάται στα μέλη της.

Καθώς το άτομο είναι μέλος μιας τάξης, που είναι περισσότερο από το σύνολο των μελών της, είναι αδύνατο να αναπτυχθεί ψυχολογία μονοπροσωπική. Όλοι επηρεάζουν όλους και όλοι επηρεάζονται από όλους. Μέσα σ’ αυτό το πολύπλοκο πλέγμα των σχέσεων, η εκδήλωση του διαφορετικού είναι από τα πλέον επικίνδυνα να διασπάσουν την ομάδα και να καταστρέψουν το όλο μαθησιακό κλίμα. Εδώ έχουν τη βάση τους και τα προβλήματα, που πηγάζουν από την θεώρηση των μαθητών, μέσα σε μια τάξη, ως ίδιων, προβλέψιμων, ευχείριστων, χαρακτηριστικών, αλλά και το πρόβλημα της διαχείρισής των.

Ένα σύμπλοκο προβλημάτων περιμένουν, από τον δάσκαλο, την άμεση λύση τους. Μέρος, και ο ίδιος, αυτού του σύμπλοκου, τις περισσότερες φορές φαντάζει εντελώς αδύνατο να μπορεί να κάνει κάτι, την ώρα, ακριβώς, που χρειάζεται, ο δάσκαλος. Το καλύτερο είναι να έχει, για όλα, προβλέψει, το καθετί. Να μπορεί να δημιουργεί τέτοιο μαθησιακό περιβάλλον, που να μην είναι δυνατόν να προκύψουν καταστάσεις ανάγκης άμεσης επέμβασης, έχοντας, όμως, πάντα, στην φαρέτρα του λύσεις για το ό,τι, παρά οτιδήποτε, προκύψει.


Θεματικοί άξονες του σεμιναρίου

  • Δυναμική ομάδας.
    • Πώς παίρνονται οι αποφάσεις στην ομάδα.
  • Σχολικό πλαίσιο.
    • Σχολική τάξη.
    • Πυκνότητα πληθυσμού.
    • Σύνθεση ομάδας τάξης.
    • Ανθρωπογεωγραφία τάξης.
    • Χωρογραφία εδράνων.
    • Η σχέση.
    • Συσχετισμός.
  • Προβλήματα ομάδας σχολικής τάξης.
    • Ποινές.
    • Αμοιβές.
    • Εττικετοποίηση.
    • Αυτοεκπληρούμενη προφητεία.
    • Το φαινόμενο του Πυγμαλίωνα στην σχολική τάξη.
    • Συναγωνισμός.
    • Ανταγωνισμός.
    • Σχετισμός βίας στο σχολείο κατά το φύλο.
    • Επιθετικότητα.
    • Σεξισμός.
    • Ομάδες.
    • Κλίκες.
    • Φατρίες.
    • Εταιρείες.
    • Συμμορίες.
    • Αστερισμοί.
    • Αυτόματες ταξινομήσεις.
    • Μη ομαλοί συσχετισμοί κ.λπ..
    • Υποκαταστάσεις.
    • Πολυγωνισμοί.
    • Αστέρες.
    • Σκαντζόχοιρος.
    • Αποδιοπομπαίος τράγος.
    • Προσαρμογή.
    • Αφομοίωση.
  • Σχολική παραβατικότητα.
    • Αντικοινωνισμός.
    • Ανυποταξία.
    • Σκασιαρχείο.
  • Σχολική παθολογία.
  • Ψυχοπαθολογία.
  • Βιοψυχοπαθολογία.
  • Πρωτογονισμός.
  • Ψευδοαλτρουισμός.
  • Το «σύνδρομο του ήρωα».
  • Πανουργία.
  • DSM III R, DSM IV, ICD-10.
  • Προβλήματα πριν, μετά και έξω από το σχολείο.
  • Κοινωνική Ψυχοπαθολογία.


Χρήσιμες πληροφορίες:
Πόλη Διεξαγωγής: Αθήνα
Τόπος: ΑΙΕ, Αβέρωφ 18 Περισσός (Δίπλα στο σταθμό του ΗΣΑΠ)
Ώρες Διεξαγωγής: 10:00-14:00

Ώρες Προσέλευσης &

Παραλαβή Φακέλου Σεμιναρίου:

09:00-09:45
Έναρξη Σεμιναρίου: 10:00
Διάλειμμα - Καφές: 12:00-12:30
Ολοκλήρωση Σεμιναρίου: 14:00
Παραλαβή Βεβαιώσεων: 14:00-14:30
Επιμορφωτής:

Κωνσταντίνος Δημουλάς, Ψυχολόγος, Διδ. Κλινικής Ψυχολογίας 

Δίδακτρα Σεμιναρίου

Δίδακτρα: 25€, Εκπαιδευτικοί 20€,

Φοιτητές 15€,   Άνεργοι 15€ ,

Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων ΑΙΕ: Δωρεάν


Παρέχονται:
  • Σημειώσεις  
  • Βιβλιογραφία
  • Βεβαίωση
  • Επιπλέον Πιστωτικές Μονάδες (4)

Τι είναι οι πιστωτικές μονάδες;

Από τον Ιανουάριο του 2013 το Ανοικτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης, καθιερώνει μια ακόμα παροχή για όλους όσους συμμετέχουν στα δια ζώσης σεμινάρια και τις Ημερίδες.

Κάθε σεμινάριο, εκτός από τις σημειώσεις σε έντυπη μορφή, το εκπαιδευτικό υλικό και την έκπτωση στην αγορά των βιβλίων, θα προσφέρει συγκεκριμένες πιστωτικές μονάδες, τις οποίες μπορείτε να εξαργυρώνετε σε εκπαιδευτικές υπηρεσίες ως εξής:

  • Με τη συγκέντρωση 10 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα δια ζώσης, σεμινάριο ή ημερίδα της επιλογής σας.
  • Με τη συγκέντρωση 20 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα e-learning, σεμινάριο της επιλογής σας. 
  • Με τη συγκέντρωση 50 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα ταχύρρυθμο e-learning πρόγραμμα της επιλογής σας.
 


Επικοινωνία

Πληροφορίες - Εγγραφές:

  • Τηλέφωνα:  210-3846930
  • e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
  • sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Σάββατο 25-04-15: Φόβοι και Φοβίες στην Παιδική Ηλικία

Σεμινάριο

Φόβοι και Φοβίες στην Παιδική Ηλικία

phobia250415

Ο φόβος είναι μια σφοδρή αρνητική θυμική αντίδραση, προς έξωθεν ή έσωθεν πρόσωπα ή πράγματα ή καταστάσεις, που απειλούν την ψυχοσωματική υπόσταση του ατόμου, που οδηγείται σε αυτοαπομάκρυνσή του από την πηγή της απειλής. Φοβίες είναι έντονοι, αδικαιολόγητοι φόβοι σε ορισμένο είδος ερεθισμάτων.

Η παιδική ηλικία έχει τους δικούς φόβους της. Γεννιόμαστε, με την απειλή του ζωτικού προσωπικού χώρου μας, με μια γενική προδιάθεση αντίδρασης στο άγνωστο, που, ως τέτοιο, συνιστά μεγαλύτερη την απειλή αυτή. Μεγαλώνοντας, κι αυτό φαίνεται στα κορίτσια, περισσότερο, μειώνονται οι φόβοι από υπαρκτά όντα, ενώ αυξάνονται οι φόβοι από όντα υπερφυσικά. Αυτό, καθώς, από την αισθησιοκινητική, μεταβαίνουμε στην συμβολική γνώση. Γενικά, ο τρόπος έκφρασης του φόβου βαίνει, για ψυχοκοινωνικούς λόγους, μειούμενος.

Οι παιδικοί φόβοι οφείλονται σε άμεση εμπειρία, σε ταυτοχρονική συνεξάρτηση, σε κατόπιν παρατήρησης, μίμηση ή σε μετατόπιση, από ένα ερέθισμα σε άλλο, του παιδιού. Βοηθάμε το παιδί να μπορεί να αντιμετωπίζει τους φόβους του, κυρίως με αύξηση της αυτενέργειάς του απέναντι των φοβικών ερεθισμάτων.


Θεματικοί άξονες του σεμιναρίου

  • Παιδική ηλικία.
  • Ζωτικός προσωπικός χώρος.
  • Ο άνθρωπος μέσα στο περιβάλλον του.
  • «Mandala».
  • Ενστικτώδης προδιάθεση κατ’ αγνώστου.
  • Πώς λειτουργεί ο οργανισμός.
    • Πορεία της πληροφορίας ως τον εγκέφαλο.
    • Εγκέφαλος.
    • Υποθαλαμοϋποφυσιοενδοκρινικός άξονας.
    • Ορμόνες.
    • Κύτταρο.
    • Νευροδιαβιβαστές.
    • Ροή της πληροφορίας.
    • Νευρωνικά κυκλώματα.
    • Εγκεφαλική λειτουργία.
  • Γενική Βιολογία.
  • Παθολογία.
  • Ανατομικές σχέσεις.
  • Είδη πληροφοριών.
  • Το Θυμικό σύστημα.
  • Φλοιική επεξεργασία των πληροφοριών.
  • Ερμηνευτική.
  • Συμβολισμός.
  • Άγχος.
  • Ψυχονευρώσεις.
  • Συναγερμός.
  • Αντίδραση προσαρμογής.
  • Αλληλεξάρτηση με το περιβάλλον.
  • Πηγές φόβου για το παιδί.
  • Φοβικά ερεθίσματα.
    • Φόβος.
    • Φόβοι.
    • Φοβία.
    • Φοβίες.
    • Θυμός.
    • Ενύπνιος τρόμος.
    • Φρίκη.
    • Πανικός.
    • Αμόκ.
  • Διαφορική διάγνωση φόβου – φοβίας – άγχους.
  • Υπνοβασία.
  • Κλάμα.
  • Παρενέργειες του παραμυθιού.
  • Κίνδυνοι στο σπίτι.
  • Φυγή από το σπίτι.
  • Αναπτυξιακές τάσεις.
  • Σχολική φοβία.
  • Βοήθεια στο παιδί που φοβάται.
  • Ψυχοθεραπεία παιδικών φοβιών.


Χρήσιμες πληροφορίες:
Πόλη Διεξαγωγής: Αθήνα
Τόπος: ΑΙΕ, Αβέρωφ 18 Περισσός (Δίπλα στο σταθμό του ΗΣΑΠ)
Ώρες Διεξαγωγής: 10:00-14:00

Ώρες Προσέλευσης &

Παραλαβή Φακέλου Σεμιναρίου:

09:00-09:45
Έναρξη Σεμιναρίου: 10:00
Διάλειμμα - Καφές: 12:00-12:30
Ολοκλήρωση Σεμιναρίου: 14:00
Παραλαβή Βεβαιώσεων: 14:00-14:30
Επιμορφωτής:

Κωνσταντίνος Δημουλάς, Ψυχολόγος, Διδ. Κλινικής Ψυχολογίας 

Δίδακτρα Σεμιναρίου

Δίδακτρα: 25€, Εκπαιδευτικοί 20€,

Φοιτητές 15€,   Άνεργοι 15€ ,

Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων ΑΙΕ: Δωρεάν


Παρέχονται:
  • Σημειώσεις  
  • Βιβλιογραφία
  • Βεβαίωση
  • Επιπλέον Πιστωτικές Μονάδες (4)

Τι είναι οι πιστωτικές μονάδες;

Από τον Ιανουάριο του 2013 το Ανοικτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης, καθιερώνει μια ακόμα παροχή για όλους όσους συμμετέχουν στα δια ζώσης σεμινάρια και τις Ημερίδες.

Κάθε σεμινάριο, εκτός από τις σημειώσεις σε έντυπη μορφή, το εκπαιδευτικό υλικό και την έκπτωση στην αγορά των βιβλίων, θα προσφέρει συγκεκριμένες πιστωτικές μονάδες, τις οποίες μπορείτε να εξαργυρώνετε σε εκπαιδευτικές υπηρεσίες ως εξής:

  • Με τη συγκέντρωση 10 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα δια ζώσης, σεμινάριο ή ημερίδα της επιλογής σας.
  • Με τη συγκέντρωση 20 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα e-learning, σεμινάριο της επιλογής σας. 
  • Με τη συγκέντρωση 50 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα ταχύρρυθμο e-learning πρόγραμμα της επιλογής σας.
 


Επικοινωνία

Πληροφορίες - Εγγραφές:

  • Τηλέφωνα:  210-3846930
  • e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
  • sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Κυριακή 01-03-15: Η Οικογένεια του Δυσλεκτικού Μαθητή

Family_dyslexia010315Σεμινάριο

Η Οικογένεια του Δυσλεκτικού Μαθητή:

Μια Προσέγγιση Μέσα από το Παιχνίδι Ρόλων


 

Ρόλος των Ενηλίκων στο Παιδικό Παιχνίδι

Η παρουσία των ενηλίκων είναι πολύ σημαντική στο παιχνίδι των παιδιών, καθώς αυτά θέλουν αλλά και χρειάζονται ένα σύντροφο στο παιχνίδι τους, ο οποίος ο οποίος μάλιστα θα συμμετέχει ευχάριστα. Το μοίρασμα αυτό συμβάλει στη δημιουργία και τη διατήρηση μιας συναισθηματικής και υποστηρικτικής σχέσης, καθοριστικής για την ανάπτυξη του παιδιού.

Εξοπλίστε το παιδικό δωμάτιο με μουσικά όργανα που τα παιδιά λατρεύουν, με μπάλες που βοηθούν την κινητικότητα τους, με βιβλία κατάλληλα για την ηλικία τους καθώς και παιχνίδια που ενθαρρύνουν την φαντασία (κουζινικά, ψεύτικα τηλέφωνα) την επίλυση προβλημάτων (παζλ, σχήματα) τη δημιουργικότητα (ξυλομπογιές, πλαστελίνη). Ακόμα αξιοποιείστε την φαντασία, εκμεταλλευόμενοι κάθε στιγμή της καθημερινότητάς σας για να παίξετε με το παιδί σας. Η ώρα που βάφετε το φράχτη, που ετοιμάζετε ένα γλυκό ή που βιδώνεται μια βίδα μπορεί να γίνει θαυμάσια δημιουργική απασχόληση για το παιδί. Παίζοντας με ένα παιδί χρειάζεται να έχουμε στο νου μας να:

  • Αφηνόμαστε στο παιχνίδι του παιδιού, χωρίς να φοβόμαστε ότι έτσι χάνουμε το κύρος μας
  • Δέχόμαστε ότι το παιδί θα μετακινείται από μια δραστηριότητα σε άλλη, αφιερώνοντας ενδεχομένως λίγο χρόνο σε καθεμία
  • Επικεντρωνόματε στην διαδικασία του παιχνιδιού και όχι στο αποτέλεσμα. Δεν υποχρεώνουμε το παιδί να ολοκληρώσει αυτό που άρχισε.
  • Επιτρέπουμε την «φασαρία» που πιθανώς συνεπάγεται το παιδικό παιχνίδι
  • Αποδεχόμαστε την απουσία ρεαλισμού στο παιδικό παιχνίδι, χωρίς κριτική.
  • Ενισχύουμε το αυθόρμητο παιχνίδι χωρίς να καταφεύγουμε σε διδασκαλία για οδηγίες και κανόνες
  • Παίζουμε με το παιδί, χωρίς να το ανταγωνιζόμαστε αλλά χωρίς να χάνουμε επίτηδες, προκειμένου να αποφύγουμε τα ξεσπάσματα θυμού. Χρειάζεται να μάθει και να χάνει.

Θεματικοί άξονες του σεμιναρίου

  • Η Δυσλεξία
  • Οι Γονείς των Παιδιών με Δυσλεξία και τα Στάδια Αποδοχής του Προβλήματος
  • Ο Ρόλος του Εκπαιδευτικού
  • Οι Γονείς που Μαθαίνουν, Εκπαιδεύονται, Κατανοούν, Αποδέχονται και Λειτουργούν μαζί με τα Παιδιά τους (Βιωματικό Εργαστήρι Ρόλων)


Χρήσιμες πληροφορίες:
Πόλη Διεξαγωγής: Αθήνα
Τόπος: ΑΙΕ, Αβέρωφ 18 Περισσός (Δίπλα στο σταθμό του ΗΣΑΠ)
Ώρες Διεξαγωγής: 11:00-15:00

Ώρες Προσέλευσης &

Παραλαβή Φακέλου Σεμιναρίου:

10:00-10:45
Έναρξη Σεμιναρίου: 11:00
Διάλειμμα - Καφές: 13:00-13:30
Ολοκλήρωση Σεμιναρίου: 15:00
Παραλαβή Βεβαιώσεων: 15:00-15:30
Επιμορφωτής:

Γιάννης Κοσμόπουλος, Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής, Εκπαιδευτής Ενηλίκων 

Δίδακτρα Σεμιναρίου

Δίδακτρα: 25€, Εκπαιδευτικοί 20€,

Εργοθεραπευτές 20€, Λογοθεραπευτές 20€,  

Φοιτητές 15€,   Άνεργοι 15€ ,

Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων ΑΙΕ: Δωρεάν


Παρέχονται:
  • Σημειώσεις  
  • Βιβλιογραφία
  • Βεβαίωση
  • Επιπλέον Πιστωτικές Μονάδες (3)

Τι είναι οι πιστωτικές μονάδες;

Από τον Ιανουάριο του 2013 το Ανοικτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης, καθιερώνει μια ακόμα παροχή για όλους όσους συμμετέχουν στα δια ζώσης σεμινάρια και τις Ημερίδες.

Κάθε σεμινάριο, εκτός από τις σημειώσεις σε έντυπη μορφή, το εκπαιδευτικό υλικό και την έκπτωση στην αγορά των βιβλίων, θα προσφέρει συγκεκριμένες πιστωτικές μονάδες, τις οποίες μπορείτε να εξαργυρώνετε σε εκπαιδευτικές υπηρεσίες ως εξής:

  • Με τη συγκέντρωση 10 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα δια ζώσης, σεμινάριο ή ημερίδα της επιλογής σας.
  • Με τη συγκέντρωση 20 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα e-learning, σεμινάριο της επιλογής σας. 
  • Με τη συγκέντρωση 50 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα ταχύρρυθμο e-learning πρόγραμμα της επιλογής σας.


Επικοινωνία

Πληροφορίες - Εγγραφές:

  • Τηλέφωνα:  210-3846930
  • e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
  • sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Κυριακή 08-02-15: Σχολική Ετοιμότητα

sxoliki_etoimotita080215Σεμινάριο

Σχολική Ετοιμότητα και Πρώιμη Παρέμβαση σε Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες

 

 


Η ολοκληρωτική ένταξη του μαθητή στη κοινότητα του σχολείου έχει ως καθοριστικό παράγοντα  την ομαλή μαθησιακή του ένταξη στην πρώτη τάξη του δημοτικού σχολείου. Δεν θεωρείται αυτονόητη και ούτε είναι δεδομένη για όλους τους μαθητές. Για να  μπορέσει ο μαθητής να έχει μια ομαλή μαθησιακή ένταξη χρειάζεται να έχει αποκτήσει, μέχρι τη στιγμή που θα πάει για πρώτη φορά σχολείο, μια σειρά από δεξιότητες που θα τον βοηθήσουν να πετύχει το στόχο του. Οι δεξιότητες θα πρέπει να είναι μνημονικές, λεπτής κινητικότητας, αφήγησης, αναγνώρισης αριθμών και άλλες. Όλες αυτές τις κατακτά και τις εξασκεί κυρίως με τη φοίτησή του στο νηπιαγωγείο, πάντα όμως με την υποστήριξη του οικογενειακού περιβάλλοντος. Η  κατάκτηση όλων αυτών των δεξιοτήτων οδηγεί το μαθητή στη σχολική ετοιμότητα για τη φοίτησή του στο δημοτικό σχολείο. Η μη σχολική ετοιμότητα μπορεί να οδηγήσει σε Μαθησιακές Δυσκολίες και σχολική αποτυχία. Στην περίπτωση αυτή χρειάζεται ο μαθητής δομημένη παρέμβαση για να φτάσει στο ζητούμενο σημείο της σχολικής ετοιμότητας.


Θεματικοί άξονες του σεμιναρίου

  • Σχολική Ετοιμότητα
  • Μαθησιακή Ετοιμότητα
  • Πρώιμη ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών
  • Ενδείξεις Μαθησιακών Δυσκολιών
  • Πρώιμη παρέμβαση
  • Μαθησιακές δυσκολίες στο νηπιαγωγείο
  • Ο ρόλος του Νηπιαγωγείου
  • Ο ρόλος του της/του Νηπιαγωγού
  • Κριτήρια σχολικής ετοιμότητας
  • Πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης
  • Ο ρόλος της οικογένειας


Χρήσιμες πληροφορίες:
Πόλη Διεξαγωγής: Αθήνα
Τόπος: ΑΙΕ, Αβέρωφ 18 Περισσός (Δίπλα στο σταθμό του ΗΣΑΠ)
Ώρες Διεξαγωγής: 11:00-15:00

Ώρες Προσέλευσης &

Παραλαβή Φακέλου Σεμιναρίου:

10:00-10:45
Έναρξη Σεμιναρίου: 11:00
Διάλειμμα - Καφές: 13:00-13:30
Ολοκλήρωση Σεμιναρίου: 15:00
Παραλαβή Βεβαιώσεων: 15:00-15:30
Επιμορφωτής:

Γιάννης Κοσμόπουλος, Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής, Εκπαιδευτής Ενηλίκων 

Δίδακτρα Σεμιναρίου

Δίδακτρα: 25€, Εκπαιδευτικοί 20€,

Εργοθεραπευτές 20€, Λογοθεραπευτές 20€,  

Φοιτητές 15€,   Άνεργοι 15€ ,

Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων ΑΙΕ: Δωρεάν


Παρέχονται:
  • Σημειώσεις  
  • Βιβλιογραφία
  • Βεβαίωση
  • Επιπλέον Πιστωτικές Μονάδες (3)

Τι είναι οι πιστωτικές μονάδες;

Από τον Ιανουάριο του 2013 το Ανοικτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης, καθιερώνει μια ακόμα παροχή για όλους όσους συμμετέχουν στα δια ζώσης σεμινάρια και τις Ημερίδες.

Κάθε σεμινάριο, εκτός από τις σημειώσεις σε έντυπη μορφή, το εκπαιδευτικό υλικό και την έκπτωση στην αγορά των βιβλίων, θα προσφέρει συγκεκριμένες πιστωτικές μονάδες, τις οποίες μπορείτε να εξαργυρώνετε σε εκπαιδευτικές υπηρεσίες ως εξής:

  • Με τη συγκέντρωση 10 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα δια ζώσης, σεμινάριο ή ημερίδα της επιλογής σας.
  • Με τη συγκέντρωση 20 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα e-learning, σεμινάριο της επιλογής σας. 
  • Με τη συγκέντρωση 50 πιστωτικών μονάδων, επιλέγετε και παρακολουθείτε, εντελώς δωρεάν, ένα ταχύρρυθμο e-learning πρόγραμμα της επιλογής σας.


Επικοινωνία

Πληροφορίες - Εγγραφές:

  • Τηλέφωνα:  210-3846930
  • e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
  • sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Είσοδος e-learning

Περιοδικό e-merologio

  

Σε κάθε Σεμινάριο Παρέχονται

  • Ειδικός φάκελος με σημειώσεις και παιδαγωγικό υλικό
  • Οπτικοακουστικό υλικό (CD, CD ROM) όπου αυτό εξυπηρετεί τις ανάγκες του γνωστικού αντικειμένου που αναπτύσσεται
  • Πιστωτικές Μονάδες για τη δωρεάν  παρακολούθηση  σεμιναρίων και ημερίδων
  • Δωροεπιταγή για αγορές από το βιβλιοπωλείο των εκδόσεων OPENBOOKS
  • Βεβαίωση παρακολούθησης σεμιναρίου
Το ΑΙΕ στα social NetworksΤο ΑΙΕ στα social Networks