Συμβουλευτική Ψυχολογία-Ενσυναίσθηση και Ψυχική Ανθεκτικότητα
-------------------------------------------------------------------------------
Σεμιναριακός Κύκλος 10 Θεματικών Ενοτήτων
- Διάρκεια Κύκλου: 50 ώρες
- Ασύγχρονη Εκπαίδευση με συνδυασμό πολυμεσικών εφαρμογών:
- Βιντεοσκοπημένες διαλέξεις
- Pod Cast
- E-book
- On line αξιολόγηση
- Επιμορφωτές:
Δρακοπούλου Ειρήνη, Ειρήνη Δρακοπούλου, Ειδική Παιδαγωγός M. Ed., Συντονίστρια Σχολών Γονέων, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας
Κοΐνης Αριστοτέλης, Κλινικός Ψυχολόγος, Δρ. Επιστημών Υγείας
- Γλώσσα Διδασκαλίας: Ελληνική
- Δίδακτρα Κύκλου: 120€, Άνεργοι-Φοιτητές-Πολύτεκνοι-ΑμΕΑ: 100€,
- Παρέχονται: Σημειώσεις - Βιβλιογραφία - Βεβαίωση Παρακολούθησης
-------------------------------------------------------------------------------
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε κάθε ενδιαφερόμενο, χωρίς απαραίτητη εξειδίκευση στο αντικείμενο της Ψυχολογίας, με μόνη προϋπόθεση το ενδιαφέρον και τη διάθεση να μάθει, να γνωρίσει τον εαυτό του και τους γύρω του και να αποκτήσει απλές δεξιότητες χειρισμού καθημερινών δύσκολων καταστάσεων, μέσα από το πρίσμα της θετικής Ψυχολογίας.
Τα μαθήματα εστιάζουν στη μελέτη, των θετικών συναισθημάτων, της ενσυναίσθησης και της ψυχικής ανθεκτικότητας, ως δεξιότητες για μια ισορροπημένη ζωή.
-------------------------------------------------------------------------------------
Αναλυτική παρουσίαση των Ενοτήτωνναρίων
1η Ενότητα
Ψυχική Υγεία και Ψυχική Ανθεκτικότητα,
Επιμορφωτής: Αριστοτέλης Κοΐνης
Η ψυχική υγεία και η ψυχική ανθεκτικότητα είναι σημαντικοί παράγοντες για την ευημερία και την ποιότητα ζωής. Η ψυχική υγεία αναφέρεται στην κατάσταση της ψυχικής μας κατάστασης, συμπεριλαμβανομένων των συναισθημάτων, των σκέψεων και της συμπεριφοράς μας. Η ψυχική ανθεκτικότητα αφορά στην ικανότητά μας να αντιμετωπίζουμε τις δυσκολίες, να αντέχουμε την πίεση και να ανακάμπτουμε από αυτές με επιτυχία.
Η αυτογνωσία, οι καλές σχέσεις με άλλους ανθρώπους, η ικανότητα να αναγνωρίζουμε και να διαχειριζόμαστε τα συναισθήματά μας, η ισορροπημένη διατροφή, η σωματική άσκηση και η επίλυση προβλημάτων είναι ορισμένοι παράγοντες που επηρεάζουν την ψυχική υγεία και την ανθεκτικότητα.
Επιπλέον, η επικοινωνία με επαγγελματίες ψυχικής υγείας, όπως ψυχολόγοι ή ψυχίατροι, μέσα από συνεδρίες ή προγράμματα επιμόρφωσης και ευαισθητοποίησης, μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων αντιμετώπισης των προκλήσεων και την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας.
Συνολικά, η διατήρηση της ψυχικής υγείας και η ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας απαιτεί μια ολοκληρωμένη προσέγγιση που περιλαμβάνει φροντίδα του σώματος, του μυαλού και του πνεύματος.
2η Ενότητα
Από τις Σχολές Γονέων στη Συμβουλετική Οικογένειας",
Επιμορφώτρα: Ειρήνη Δρακοπούλου
Η συμβουλευτική οικογένειας είναι μια μορφή θεραπείας που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη υγιών και λειτουργικών σχέσεων εντός της οικογένειας. Οι επαγγελματίες ψυχικής υγείας, συνεργάζονται με τα μέλη της οικογένειας για να εντοπίσουν και να κατανοήσουν τα δυνατά σημεία, καθώς και τις δυσκολίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν.
Μέσω της συμβουλευτικής, τα μέλη της οικογένειας μπορούν να δουλέψουν μαζί για την αντιμετώπιση προβλημάτων, την ενίσχυση της επικοινωνίας, τη βελτίωση της συνεργασίας και την ανάπτυξη υγιών δεσμών. Ο επαγγελματίας ψυχικής υγείας, μπορεί να χρησιμοποιήσει διάφορες προσεγγίσεις και τεχνικές, όπως οικογενειακές συνεδρίες, ασκήσεις επικοινωνίας κλπ. για να υποστηρίξει την οικογένεια.
Η συμβουλευτική οικογένειας μπορεί να είναι χρήσιμη σε οικογένειες που αντιμετωπίζουν διάφορες προκλήσεις, όπως οικογενειακές διαφωνίες, προβλήματα επικοινωνίας, ασυνήθιστες αλλαγές (διαζύγιο, μετεγκατάσταση, απώλεια αγαπημένου προσώπου), συμπεριφορικά προβλήματα των παιδιών, αλλά και σε οικογένειες που αντιμετωπίζουν απλές δυσκολίες στην καθημερινή τους ζωή.
3η Ενότητα
Όρια και Οριοθετημένες Συμπεριφορές στην Οικογένεια και στην Κοινωνία,
Επιμορφωτής: Αριστοτέλης Κοΐνης
Η οριοθέτηση δεν είναι ωφέλιμη και αναγκαία μόνο για τα παιδιά αλλά και για όλο το οικογενειακό σύστημα. Είναι πολύ σημαντική για τη διαμόρφωση της ταυτότητας όλων
των μελών του οικογενειακού συστήματος, για την κατανόηση των ρόλων τους και την
ανάδειξη της εμπιστοσύνης προς τους ίδιους.
Η οριοθέτηση βοηθά τους γονείς να ισχυροποιήσουν την προσωπικότητά και το ρόλο
τους, να ενισχύσουν τις αξίες και τις στάσεις τους απέναντι στη ζωή και να μπορέσουν
να μεταδώσουν όλα αυτά με ένα τρόπο που να μπορεί με ασφάλεια να τροποποιεί κάθε φορά τα χαρακτηριστικά των μελών της οικογένειας.
Τα όρια συντελούν στο να υπάρχει ομαλότητα στην επικοινωνία, στις κοινωνικές σχέσεις και στην αλληλεπίδραση, με τους ανθρώπους του στενού και ευρύτερου περιβάλλοντος.
4η Ενότητα
Το Παιδικό Σχέδιο ως Εργαλείο στη Συμβουλευτική Γονέων,
Επιμορφώτρα: Ειρήνη Δρακοπούλου
Τα παιδιά ζωγραφίζουν όπως ακριβώς οι ενήλικες παράγουν καλλιτεχνικό έργο. Το ιχνογράφημα αντιπροσωπεύει για το παιδί αυτό που είναι το καλλιτέχνημα για τους ενήλικες. Όπως κάθε καλλιτεχνικό έργο αποτελεί για το άτομο που το δημιουργεί ένα μέσο έκφρασης, έτσι και το ιχνογράφημα είναι για το παιδί ένα μέσο επικοινωνίας με τον εξωτερικό κόσμο.
Το παιδικό σχέδιο είναι ένα μήνυμα, ένας αυθόρμητος λόγος, ένα δείγμα ελεύθερης έκφρασης. Μιλάει, διηγείται και εξηγεί όλα εκείνα που το παιδί δεν μπορεί να σχηματίσει με λέξεις. Η γλώσσα του και η μελέτη του δίνουν πολύτιμες πληροφορίες για όλα εκείνα που επιθυμούμε να μάθουμε για το παιδί.
Το παιδικό σχέδιο στη συμβουλευτική γονέων
Αποτελεί ένα σημαντικό μέσο μη-λεκτικής έκφρασης του παιδιού, ιδιαίτερα χρήσιμο τόσο για το ίδιο όσο και για τους εκπαιδευτικούς και τους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαίδευση και την ψυχοπαιδαγωγική του υποστήριξη.
Δίνει πληροφορίες για την ψυχολογική κατάσταση του παιδιού, αλλά και συμπεράσματα για τις σκέψεις του, τα άγχη, τις κρυφές επιθυμίες, τους φόβους, τα συναισθήματα απειλής ή ενοχής, από τα οποία μπορεί να καταβάλλεται. Αυτό συμβαίνει διότι, πολύ συχνά οι φιγούρες των ιχνογραφημάτων παρουσιάζουν ομοιότητες με τους ανθρώπινους χαρακτήρες, τους οποίους συναντούν τα παιδιά στην καθημερινότητά τους.
Μας δίνει ακόμα τη δυνατότητα να κατανοήσουμε τις γνωστικές ικανότητες του παιδιού, αλλά και το που βρίσκεται αναπτυξιακά, με βάση τη χρονολογική του ηλικία και το τι είναι αναμενόμενο και σύνηθες ανάλογα μ’ αυτήν (ωριμότητα σχεδίου).
Τέλος, μέσω του παιδικού ιχνογραφήματος, μπορούμε να αντλήσουμε πληροφορίες για τις προτιμήσεις και τις ιδιαίτερες κλίσεις του παιδιού, καθώς σε αυτό αποτυπώνονται οι ικανότητες και το προσωπικό του ύφος. Δεν είναι λίγες οι φορές που ο εξεταστής μπορεί να ανακαλύψει μέσα από το σχέδιο ενός παιδιού τα στοιχεία της προσωπικότητάς του, στα οποία θα στηριχθεί για να τροποποιήσει τις ανεπιθύμητες συμπεριφορές.
5η Ενότητα
Νεανική Παραβατικότητα και η Νέα Κουλτούρα της Βίας,
Επιμορφωτής: Αριστοτέλης Κοΐνης
Η "νεανική παραβατικότητα" αναφέρεται συνήθως σε συμπεριφορές που θεωρούνται αντικοινωνικές ή παράνομες, ειδικά όταν πρόκειται για έφηβους και νέους ενήλικες. Μπορεί να περιλαμβάνει διάφορες μορφές όπως την αντίσταση στην αρχή, την επιθετικότητα, την ανεξέλεγκτη συμπεριφορά και άλλες δραστηριότητες που είναι ανεπιθύμητες από την κοινωνία ή τους γονείς. Οι αιτίες της νεανικής παραβατικότητας μπορεί να είναι πολλές και ποικίλες, συμπεριλαμβανομένων των κοινωνικών, οικονομικών και οικογενειακών παραγόντων.
Η "κουλτούρα της βίας" αναφέρεται σε ένα περιβάλλον ή έναν σύστημα-πολιτισμό όπου η βία θεωρείται αποδεκτή ή ακόμα και προωθείται. Σε αυτό το πλαίσιο, η βία ενθαρρύνεται ή αποδίδεται ως λύση για διάφορα προβλήματα ή συνθήκες.
Η κουλτούρα της βίας μπορεί να εμφανιστεί σε διάφορες μορφές, όπως στην ενδοοικογενειακή βία, στον εκφοβισμό στο σχολείο, σε κάποια είδη μουσικής ή τέχνης.
6η Ενότητα
Αντιμετωπίζοντας τις Αντικοινωνικές Συμπεριφορές Παιδιών και Εφήβων,
Επιμορφωτής: Αριστοτέλης Κοΐνης
Οι αντικοινωνικές αντιδράσεις παιδιών και εφήβων αναφέρονται σε συμπεριφορές που θεωρούνται αντίθετες προς τους νόμους, τους κανόνες, τις προσδοκίες ή τις αξίες μιας κοινωνίας. Αυτές οι συμπεριφορές μπορεί να περιλαμβάνουν:
- Εκδηλώσεις επιθετικότητας ή βίας, όπως η εκφοβιστική συμπεριφορά, η σωματική επίθεση ή η πρόκληση σε βίαιες συμπεριφορές.
- Εγκληματικές ενέργειες, όπως η κλοπή, η ληστεία, η παράνομη χρήση ναρκωτικών και άλλες παρόμοιες πράξεις.
- Προβληματικές συμπεριφορές στο σχολικό περιβάλλον, όπως η απουσία από τα μαθήματα, η αντίδραση στους σχολικούς κανόνες ή η διατάραξη της ομαλής λειτουργίας τηςτάξης.
- Παραβιάσεις των κοινωνικών ή ηθικών προτύπων, όπως η αδιαφορία ή η απάθεια έναντι των δικαιωμάτων ή των αναγκών άλλων ατόμων.
Οι αντικοινωνικές συμπεριφορές μπορεί να είναι απόρροια προβλημάτων στην ανάπτυξη, στην οικογένεια και στο σχολική ή κοινωνικό περιβάλλον. Συχνά υποκρύπτουν ψυχολογικές διαταραχές ή ανεπαρκή φροντίδα και συναισθηματική υποστήριξη.
Είναι σημαντικό να αντιμετωπιστούν με κατανόηση και στήριξη, καθώς και με την ανάληψη δράσεων που στοχεύουν στη βελτίωση των συνθηκών, που μπορεί να οδηγούν σε αυτές τις συμπεριφορές.
-------------------------------------------------------------------------------------
Το Πρόγραμμα στοχεύει:
- Να παρουσιάσει την έννοια και τη σημασία της Συμβουλευτικής της Ψυχολογίας στην επίλυση καθημερινών προβλημάτων
- Να ενισχύσει γνωστικά όσους άτυπα καλούνται να παίξουν το ρόλο του συμβούλου, π.χ. Εκπαιδευτικοί, Κοινωνικοί Λειτουργοί, Επαγγελματίες Υγείας, Γονείς κ.α.
- Να βοηθήσει:
- Στην αυτοβελτίωση
- Στην καλυτέρευση της επαγγελματικής θέσης, με την απόκτηση νέων γνώσεων και μεθόδων καθημερινής δράσης και
- Στην προώθηση της αυτογνωσίας.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Πληροφορίες:
[email protected]
698 68 09 035
211 75 06 446
Για να παρακολουθήσετε το σεμινάριο, είναι απαραίτητη, η δήλωση συμμετοχής, συμπληρώνοντας τη φόρμα που ακολουθεί: