Εκπαιδευτική Ρομποτική και STE(A)M

Ετήσιο Πρόγραμμα Επιμόρφωσης


12 εργαστήρια Διά Ζώσης & 6 e-learning

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Εκπαιδευτική Ρομποτική και STE(A)M

για Εκπαιδευτικούς και Προπονητές Ομίλων Ρομποτικής


  • Εξ ολοκλήρου Διά ζώσης
  • Πόλη: Αθήνα
  • Τόπος: Εγκαταστάσεις ΑΙΕ, Μενεμένης 5 Νέα Ιωνία Αττικής, ΤΚ 14231
  • Ημερομηνία Έναρξης: Σάββατο 02/11/24
  • Ημερομηνία Λήξης: Σάββατο 05/04/25
  • Ημερομηνίες Μαθημάτων:

1ο Εργαστήριο: Σάββατο 02/11/24 (10:00-14:00) ----- 2ο Εργαστήριο: Σάββατο 16/11/24 (10:00-14:00)

3ο Εργαστήριο: Σάββατο 30/11/24 (10:00-14:00) ----- 4ο Εργαστήριο: Σάββατο 14/12/24 (10:00-14:00)

5ο Εργαστήριο: Σάββατο 11/01/25 (10:00-14:00) ----- 6ο Εργαστήριο: Σάββατο 25/01/25 (10:00-14:00)

7ο Εργαστήριο: Σάββατο 08/02/25 (10:00-14:00) ----- 8ο Εργαστήριο: Σάββατο 22/02/25 (10:00-14:00)

9ο Εργαστήριο: Σάββατο 08/03/25 (10:00-14:00) ----- 10ο Εργαστήριο: Σάββατο 22/03/25 (10:00-14:00)


  • Γλώσσα Εκπαίδευσης: Ελληνική
  • Δίδακτρα: 400€, (8 δόσεις των 50€)
  • Εφάπαξ καταβολή: 300,
  • Φοιτητές - Άνεργοι - Πολύτεκνοι - ΑμΕΑ: 250€, (5 δόσεις των 50€)
  • Oμάδες 3-6 ατόμων: 200€
  • Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας ΑΙΕ: 50€
  • Παρέχονται: Υλικά Εργαστηρίου, KIT Ρομποτικής σε κάθε Επιμορφούμενο, e-books, Βεβαίωση Επιμόρφωσης
  •   Επιμορφωτής - Υπεύθυνος Εργαστηρίου: Δρ. Κωνσταντίνος Καλοβρέκτης


-------------------------------------------------------------------------------------

Λίγα λόγια για το Πρόγραμμα Επιμόρφωσης

Η ρομποτική τεχνολογία αποτελεί εφαρμογή των επιστημών της φυσικής, της μηχανικής των μαθηματικών και της πληροφορικής. Τα γνωστικά αντικείμενα αυτών των επιστημών λειτουργούν ως δομικά στοιχεία της ρομποτικής, εφαρμόζοντας μέσα σε αυτή κανόνες και αξιώματα τα οποία οι εκπαιδευόμενοι καλούνται να μάθουν προκειμένου να κατανοήσουν τη λειτουργία ενός ρομποτικού μηχανισμού. Μπορεί όμως αυτή η διαδικασία να λειτουργήσει και αντίθετα, χρησιμοποιώντας ρομποτικά μοντέλα ως αντικείμενο μελέτης και μέσα από τη λειτουργία τους να γίνει αντιληπτή η εφαρμογή ενός αξιώματος μιας θετικής ή μιας τεχνολογικής επιστήμης. Από όποια σκοπιά και αν κοιτάξει κανείς θα διαπιστώσει πως η ρομποτική αποτελεί ένα πολύ ισχυρό εκπαιδευτικό εργαλείο. Αποτελεί επίσης, και μία πολύ καλή εφαρμογή της συνεργατικής μάθησης καθώς οι μαθητές μπορούν να διαμοιράζονται εργασίες πάνω σε έναν ρομποτικό μηχανισμό και να συνεργάζονται μεταξύ τους για την επίτευξη στόχων, αναπτύσσοντας παράλληλα κρητική σκέψη.

To ακρωνύμιο STEAM (Science, Technology, Engineering, Mathematic – Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνη, Μαθηματικά) χρησιμοποιείται για να προσδιορίσει την έννοια της ολιστικής προσέγγισης της μάθησης μέσα από τα γνωστικά αντικείμενα, της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής, και των Μαθηματικών.  

Το STEΑM πλαισιώνει τον τρόπο με τον οποίο το μυαλό ενός παιδιού μαθαίνει, καθώς εξερευνά τον κόσμο, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην ανάπτυξη της Υπολογιστικής Σκέψης! 

Κατανοούμε όλοι μας ότι σπάνια σε μια εργασία η αντιμετώπιση ενός προβλήματος απαιτεί μόνο ένα σύνολο γνώσεων, π.χ. μόνο μαθηματικά ή μόνο φυσική ή χημεία. Για παράδειγμα φανταστείτε έναν αρχιτέκτονα, για να σχεδιάσει πολύπλοκα και ασφαλή κτίρια χρησιμοποιεί ταυτόχρονα πολλές επιστήμες: τεχνολογία, μηχανική, τέχνη και μαθηματικά!  

Συνεπώς το βασικό κύτταρο του STEAM είναι η ολοκλήρωση. Αντί της διδασκαλίας σε ανεξάρτητα γνωστικά αντικείμενα και σύμφωνα με τον τρόπο που εργαζόμαστε ώστε να λύσουμε ένα πρόβλημα στην καθημερινότητά μας, η προσέγγιση της μάθησης αντιμετωπίζεται ολιστικά μέσω ολοκλήρωσης, ως διεπιστημονική (interdisciplinary) ή ακόμη πιο στοχευμένα σε πολύπλοκα προβλήματα, ως εγκάρσια διε-επιστημονική (transdisciplinarity), και αυτό είναι STEAM.


Μέσω της εκπαιδευτικής προσέγγισης STEΑM οι μαθητές εφαρμόζουν τις φυσικές επιστήμες, την τεχνολογία, τη μηχανική, την τέχνη και τα μαθηματικά γύρω από την εξεύρεση λύσης:

  • σε ένα πραγματικό πρόβλημα ή στην κατανόηση ενός φαινομένου,
  • στην κατανόηση ενός φαινομένου είτε επιστημονικού είτε κοινωνικού και
  • στην ανάπτυξη δεξιοτήτων στον ανταγωνισμό της νέας οικονομίας κ.ά.  


Με απλά λόγια, το STEAM εφαρμόζεται στην πραγματική ζωή. Πολλά διδακτικά σενάρια STEAM αφορούν τη δημιουργία μοντέλων κάτω από πραγματικές συνθήκες ώστε οι μαθητές να κατανοήσουν τη σύνδεση των γνωστικών αντικειμένων που διδάσκονται καθημερινά στο σχολείο με τις πραγματικές έννοιες.

Με το STEΑM οι μαθητές μπορούν να αναπτύξουν δεξιότητες και την κατάλληλη μεταγνώση στον πραγματικό κόσμο. 

Οι θέσεις εργασίας στον πραγματικό κόσμο είναι διεπιστημονικές (interdisciplinary) ή δια-επιστημονικές (transdisciplinarity). Για το λόγο αυτό οι μαθητές θα πρέπει συνεργάζονται, να ερευνούν και να αναπτύσσουν δεξιότητες και γνώσεις.

Το STEΑM περιβάλλει τα τέσσερα στοιχεία εκείνα που αναγνωρίζονται ως βασικά στην εκπαίδευση του 21ου αιώνα: Δημιουργικότητα, Κριτική Σκέψη, Συνεργασία, και Επικοινωνία.

Η εκπαίδευση κατά προσέγγιση STEΑM είναι πλέον ανάγκη σε κάθε χώρα, καθώς περισσότερα από 30 επαγγέλματα θα απαιτήσουν γνώση STEΑM στο εγγύς μέλλον!


Ενδεικτικά Περιεχόμενα:

  1. Εισαγωγή στην εκπαιδευτική ρομποτική, μεθοδολογία αξιολόγησης εκπαιδευτικών ρομποτικών μηχανισμών
  2. Εισαγωγή στην υπολογιστική σκέψη και στην επιστημολογία του STEM
  3. Διδακτικά μοντέλα και σχεδιασμός διδακτικού σεναρίου
  4. Παραγωγή φύλλων εργασίας
  5. Προγραμματισμός
  6. Κλειστά ρομποτικά συστήματα , EDISON – LEGO WEDO, Thymio
  7. Η πλατφόρμα Arduino , Παραγωγή φύλλων εργασίας
  8. Αισθητήρες
  9. Ενεργοποιητές
  10. Ρομποτικός βραχίονας
  11. Ρομποτικό όχημα ακολουθίας γραμμής
  12. Ρομποτικό όχημα αποφυγής εμποδίων
  13. STEAM και θεατρική αγωγή - κουκλοθέατρο
  14. STEAM και Περιβάλλον
  15. Εικονική και Επαυξημένη Πραγματικότητα στην Εκπαίδευση
  16. Μεθοδολογία έρευνας και αξιολόγησης

-------------------------------------------------------------------------------------

 

Υπεύθυνος προγράμματος: Καλοβρέκτης Κωνσταντίνος

Ο Κωνσταντίνος Καλοβρέκτης κατέχει μεταδιδακτορική έρευνα (PostDoc) και Διδακτορικό Δίπλωμα στην Πληροφορική (Ph.D) στο επιστημονικό αντικείμενο της τεχνολογίας μετρήσεων, επεξεργασίας και συλλογής δεδομένων. Επίσης κατέχει μεταδιδακτορική έρευνα (PostDoc) στο πεδίο της εκπαίδευσης STEΑM. Κατέχει μεταπτυχιακή ειδίκευση σε Προηγμένα Συστήματα Πληροφορικής (M.Sc) και μεταπτυχιακή ειδίκευση στις Επιστήμες της Αγωγής (M.A.Ed) στο αντικείμενο της Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης. Σχεδιάζει και αναπτύσσει συστήματα

μετρήσεων και ελέγχου μέσω LabVIEW (Certified by National Instrument). Διδάσκει ως ΠΔ407 (Βαθμίδα Λέκτορα) στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Τμήμα Πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών και μαθήματα στην ΑΣΠΑΙΤΕ στο πρόγραμμα ΕΠΠΑΙΚ σε θέματα Διδακτικής. Έχει συμμετάσχει σε Εθνικά και Ευρωπαϊκά έργα ως ερευνητής. Έχει δημοσιεύσει πάνω από 60 εργασίες σε συνέδρια και περιοδικά. Είναι κριτής σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια, συντάκτης σε διεθνή περιοδικό. Ανήκει στο Μητρώο κύριου διδακτικού προσωπικού του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (EΚΔΔΑ) και στο Μητρώο Ελληνικού Επιστημονικού Δυναμικού, Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ) στο οποίο έχει διατελέσει πιστοποίησης φυσικών αντικειμένων ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Έχει βραβευτεί τρείς (3) φορές από την Microsoft για την ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών παρουσιάζοντας τις μεθοδολογίες σε Ευρωπαϊκά forum της Microsoft. Έχει επιλεγεί και αναγνωριστεί από την Microsoft ως ΜΙΕ Expert (Microsoft Innovative Educator, MIE) και ΜΙΕ FELLOW. Είναι πιστοποιημένος Εκπαιδευτής Ενηλίκων και συντάκτης διδακτικών ψηφιακών σεναρίων του Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολίτικης (ΙΕΠ). Τέλος σχεδιάζει μαθησιακό ηλεκτρονικό υλικό για άτομα (μαθητές/ εκπαιδευτικούς) με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

-------------------------------------------------------------------------------------

Πληροφορίες - Εγγραφές:

[email protected]

698 68 09 035

211 75 06 446 

-------------------------------------------------------------------------------------

Περίοδος εγγραφών: 10-06-24 έως 21/07/24

Για να παρακολουθήσετε το πρόγραμμα, είναι απαραίτητη, η δήλωση συμμετοχής, συμπληρώνοντας τη φόρμα που ακολουθεί:

Που θα μας βρείτε
Copyright © 2024 Ανοιχτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης Όροι Χρήσης | Όροι Μελών | Ιδιωτικότητα
Facebook Instagram Pubbuh
We use cookies to personalize content and experience and analyze our traffic. We don't share any information with third parties. Google, youtube, and Facebook may collect some information. We are using google analytics, google maps, Facebook pixel, and youtube video player. If you continue to use this website, you agree with our terms.Ok